۱۳۹۰ اردیبهشت ۲۸, چهارشنبه

" رفسنجانی، خائنی که از نو بايد شناخت " (سال ١٣٧٨ ) و

دو نامه از آيت الله علی اکبرهاشمی رفسنجانی
 به آيت الله خمينی  (سال ١٣۵٩)  و  آيت الله خامنه ای (سال ١٣٨٨)  و
دو نوشته از آقای دکترعلی اصغرحاج سيد جوادی
تحت عناوين
" رفسنجانی، خائنی که از نو بايد شناخت " (سال ١٣٧٨ ) و
 « کمان حادثه را عاقبت بود قوسی » (سال١٣٨٩)   
در اين مجموعه
گردانندگان سایت شخصی آیت الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی تصمیم گرفتند تا دو نامه ای را که آيت الله هاشمی رفسنجانی ، یکی در سال ١٣۵٩ (٢۵ بهمن ) به آیت الله العظمی خمینی (١) و دیگری را  در سال ١٣٨٨ و قبل از انتخابات سراسر تقلب ٢٢ خرداد ماه همان سال برای  آیت الله خامنه ای (٢)  نگاشته اند، آنها را مجددأ به روز نموده و از آن طريق محتوای آنها را به موضوع بحث روز تبديل کنند ، این اقدام باعث گردید تا بسياری از سایت  های اينترنتی آن دونامه را باز انتشار دادند. بدیهی است که چنین عملی از سوی مسؤلین سایت آیت الله رفسنجانی  تصادفی و بدون انگیزه و هدف خاص  سیاسی صورت نگرفته است . این دو نامه در مجموعه ای از «  شرائط  ویژه »  تنظیم گردیده که «  مقاصد مشخصی »  را دنبال می کرده است .
محتوای نامهء اول تا هنگام انتشار خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی ، زیر عنوان « عبور از بحران » ، از ملت ایران مخفی نگاهداشته شده بود که شاید از نظر گردانندگان آن سایت و شخص آیت الله هاشمی رفسنجانی ، به دلیل اهمیت و نقشی که در شکل گيری نظام کشور به رهبری روحانيت دولتی و طرد نيروهای دگرانديش در ماه های اولیهء  بعد از پيروزی انقلاب بهمن ١٣۵٧  ایفا نموده است ، به عنوان سر آغاز عبور از بحران ، در آغاز کتاب  «عبور از بحران » جا گرفته است.
انتشار  نامهء اول همراه با دومین نامه ای که این بار آقای هاشمی رفسنجانی به آیت الله خامنه ای نوشته است شاید به قصد این بوده باشد که به آیت الله خامنه ای یا د آوری نماید که پیش بینی های سیاسی  و دور اندیشی نویسندهء نامه ها را جدی تر بگیرد وگوشزد نماید ، همانطور که انتخاب زمان و محتوای نامهء اول توانسته است گروه پنج نفرهء آنان ، از جمله شخص آیة الله خامنه ای را به اهداف نامهء اول ، برساند ، توجه به محتوای نامهء دوم نیز می تواند  باقی ماندهء گروه  و از جمله آیت الله خامنه ای را در حفظ قدرت  تضمین نماید.
پس از علنی شدن محتوای نامهء اول آیت الله هاشمی رفسنجانی ، عده ای از ايرانيان موافق و مخالف نظام حاکم به اظهارنظر و نقد محتوای آن پرداختند. آقای دکتر علی اصغر حاج سید جوادی  يکی از این منتقدين بود که محتوای آن نامه و کتاب « عبور از بحران » را بسیار موشکافانه مورد تجزیه و تحلیل قرار داد ونتیجه تجزیه و تحلیل خود را تحت عنوان " خائنی که از نو بايد شناخت " انتشار داد. وی  اخيرأ آن نوشته را به ضميمه ی مقدمه ای تحت عنوان « کمان حادثه را عاقبت بود قوسی» ، تجديد چاپ کرده است.(٣)
هیأت تحریریه  نشريه اينترنتی «جنبش سوسیالیستی» با توجه به محتوای دو نامه آيت الله هاشمی رفسنجانی  و تجزیه و تحلیل نامهء اول بوسیلهء آقای دکتر علی اصغر حاج سید جوادی  و مقدمه ای که ١١ سال بعد بر آن اضافه کرده است ، تصمیم گرفت تا آنها را در اين مجموعه  در اختیار  خوانندگان قرار دهد، به امید آنکه صاحبنظران، تحلیل گران و فعالين سیاسی جامعه ما  با دقت و تأمل در آنها و توجه به شرائط  حاکم بر ایران به ارائهء رهیافت ها در راستای استقرار حاکمیت قانون ، جامعهء مدنی ، آزادی و دمکراسی موفق گردند.
برای خواندن نامه های آيت الله هاشمی رفسنجانی و
 نوشته های آقای دکتر علی اصغر سيد جوادی از لينک های زير استفاده کنيد:

١ –  نامه  آيت الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی به  آيت الله خمينی در ٢۵ بهمن  ١٣۵٩
 
٢ –  نامه  آيت الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی به آيت الله خامنه ای در خرداد ١٣٨٨
 
٣ ـ نوشته آقای دکتر علی اصغر حاج سيد جوادی تحت عنوان :
  رفسنجانی خائنی که از نو بايد شناخت ـ
 نگاهی به کتاب خاطرات هاشمی رفسنجانی با عنوان «عبور از بحران »
 و مقدمه ای بر آن نوشته تحت عنوان:
« کمان حادثه را عافبت بود قوسی»
 هيئت تحريريه نشريه اينترنتی جنبش سوسياليستی ـ
 نشريه سازمان سوسياليستهای ايران ـ سوسياليست های طرفدار راه مصدق
چهارشنبه ۲٨ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱٨ مه ۲۰۱۱

هیچ نظری موجود نیست: