۱۳۹۰ شهریور ۱۳, یکشنبه

* در دمای 45 درجه؛ 200 روستای ریگان آب ندارند! * سرو بستني طلا400هزارتوماني دربرج ميلاد




 در دمای 45 درجه؛ 200 روستای ریگان آب ندارند!

مهر : مردم مناطق مختلف کشور این روزها درحالی شاهد کاهش دمای هوا و بارندگی هستند که مردم مناطق محروم شرق کرمان همچنان با گرمای شدید هوا و خشکسالی دست و پنجه نرم می‌کنند و تبعات این پدیده همچنان بر زندگی آنها سایه افکنده است.
در حالیکه شغل اکثر مردم شرق کرمان کشاورزی و دامپروری است اما متاسفانه مردم در 200 روستای شهرستان ریگان به دلیل عدم دسترسی به منابع آبی مجبورند آب شرب را نیز از قنوات محدود منطقه مهیا کنند.
از سوی دیگر خشکسالی بر کشاورزی تک‌قطبی منطقه که شامل کشاورزی در نخلستان‌ها می‌شود و همچنین دامپروری نیز اثر منفی گذاشته است و به دلیل وزش طوفان‌های شن در شرق کرمان روند مهاجرت از روستاها به شهرها را تسریع کرده است.
گرمای هوا نیز در این روستاها در طول روز به 45 تا 50 درجه سانتیگراد می‌رسد و در این شرایط آب و هوایی مردم این روستاها مجبورند آب مورد نیاز خود را در بخش شرب از چاه‌ها و قنواتی تهیه کنند که دارای هیچ‌گونه نظارت بهداشتی برای مصرف شرب نیستند که خطر شیوع بیماری‌های مختلف را بین مردم افزایش داده است.
سرو بستني طلا400هزارتوماني دربرج ميلاد
گل رخسارمسئول رستوران گردان برج ميلاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بيان اينكه سرو بستني طلاي حدوداً ۴۰۰ هزار توماني از هفته آينده در رستوارن گردان برج ميلاد آغاز مي‌شود، گفت: بايد بخشي از ظروف اين بستني را از خارج كشور وارد كنيم.
وي در ادامه مي‌گويد: با توجه به اينكه قيمت طلا بالا رفته است اين بستني نيز گران تر شده است.
به گفته گل‌رخسار، ۲ گرم ۳۰ سوت طلاي خوراكي در اين بستني استفاده مي‌شود. البته اين طلاي خوراكي فقط در كشور آلمان توليد مي‌شود و بايد وارد كشور كنيم.
وي درباره طلاي خوراكي مي‌گويد: اين طلا به صورت پودر و برگه است و در كشور از هر دوي آن استفاده خواهيم كرد.
مسئول رستوران گردان برج ميلاد با بيان اينكه در ساير كشورها از پودر طلا استفاده مي‌شده است، گفت: اما ايران دومين كشور است كه از برگه طلا استفاده مي‌كند.
وي با بيان اينكه كساني كه مي‌خواهند بستني طلا را ميل كنند بايد يك روز قبل سفارش دهند، گفت: ساخت اين بستني يك روز طول مي‌كشد.

هیچ نظری موجود نیست: