۱۳۹۰ شهریور ۱۲, شنبه

هر گردی گردو نیست


میلاد مختوم
"بیشترین دروغ ها در زمان پیش از انتخابات، در زمان جنگ و در زمان پس از شکار گفته می شوند."
(بیسمارک، بنیانگدار امپراتوری آلمان)

در ابتدای شروع شورش مردم لیبی بر علیه حکومت قذافی، دیکتاتور دیوانه لیبی در یک نمایش مضحک مدعی شد که جوانان لیبی تحت تأثیر قرص های اکستزی و سایر مواد مخدر توهم زا سر به شورش برداشته اند!

در گرماگرم بمباران وحشیانه تمامی ساختارهای زیربنایی لیبی توسط نیروهای ناتو (طبق آمار ناتو بیش از 7500 عملیات در عرض 5 ماه، یعنی روزانه بیش از 50 عملیات بمباران) یک سخنگوی وزارت خارجه امریکا به طور رسمی اعلام کرد که قذافی به سربازان خود قرص های شهوت زای ویاگرا خورانده است تا آنها هنگام هجوم به مردم به آنها تجاوز هم بکنند!

پس از پیروزی اکستزی بر ویاگرا (توهم بر شهوت) و ورود نیروهای شورشی تحت حمایت بمب افکن های ناتو به طرابلس و فرار قذافی و خانواده دزد و ستمگرش، دکتر سیف الاسلام قذافی از سوراخی که در آن مخفی شده است خارج شد و در بین خبرنگاران ادعا کرد که کمر شورشیان شکسته شده و مقاومت ادامه دارد!

شورای موقت انتقالی لیبی، تحت ریاست مصطفی عبدالجلیل وزیر سابق دادگستری قذافی، از هر فرصت و هر دوربین تلویزیونی و هر میکروفونی برای تأکید بر پایبندی این شورا بر قراردادهای نفتی دولت قذافی و تعهدات لیبی در پیشگیری از ورود آواره گان افریقایی به اروپا استفاده می کند.

علی اکبر صالحی، وزیر خارجه نظام قرون وسطایی جمهوری اسلامی که همچون سایر سران جنایتکار رژیم هیچ بویی از انسانیت نبرده است، ادعا کرد که جمهوری اسلامی با بسیاری از گروه های معارض در لیبی قبل از سقوط قذافی ارتباط داشته و به شورشیان لیبی کمک های انسانی کرده است و به همین دلیل رئیس شورای موقت انتقالی لیبی در نامه ای برای رئیس جمهور اسلامی از کمک های رژیم تقدیر کرده است!

نمایندگان 60 کشور در اجلاسی در کاخ الیزه به میزبانی نیکولا سارکوزی، پرچمدار پیروزمند انقلاب نیمچه اسلامی لیبی که تصویر بزرگی از او مزین به سر تیتر "مرسی سارکوزی" در میدان ها نصب شده است، سرنگونی قذافی را جشن گرفتند و بر سر تقسیم غنایم مذاکره کردند.

گزارش های خبری حاکی از آن است که نیروهای شورشیان مسلح به توپ و تانک و سایر سلاح های سنگین دو شهر سرت و بنی ولید را محاصره کرده اند. یک سخنگوی شورشیان به خبرنگاران گفت که با قطع آب و برق این شهرها مردم مجبور به تسلیم خواهند شد!

دیروز تلویزیون کانال یک آلمان (ARD) از آواره های گرسنه افریقایی در لیبی گزارش داد که تنها به خاطر رنگ سیاه پوست شان مورد ضرب و شتم و تجاوز نیروهای شورشی قرار گرفته اند. یک زن از میان این آواره گان بی پناه که از ترس جان خود در زیر سایه قایق های چوبی در ساحلی در نزدیکی طرابلس و بدون دسترسی به آب و غذا و دارو پناه گرفته اند، گفت که نیروهای شورشی پس از تجاوز به زن های سیاه پوست و حتی به پیرزن ها هم، به آنها هشدار داده اند که دفعه بعد همه آنها را قتل عام خواهند کرد.  

... و حقیقت همچنان بی وقفه و بی پروا در برابر چشمان ما قربانی می شود ...

هرمان هسه، شاعر و نویسنده آلمانی در آخرین اثر بزرگ خود به نام "تیله بازی" جملات زیر را بر زبان قهرمان رمان، یوزف کنشت، جاری می سازد:

"حساسیت به حقیقت، اعتماد و درستکاری روشنفکرانه و وفاداری نسبت به قانونمندی ها و شیوه های خرد را فدای منافع دیگر کردن، حتی منافع میهن، خیانت است. در زمانی که در نبرد بین منافع و شعارها، حقیقت، درست همچنانکه فرد انسان، یک زبان، مجموعه هنرها و همه پرورده های والا و گرانقدر حیات، در معرض خطر بی ارزش شدن، تحریف شدن و مورد تجاوز قرا گرفتن باشد، تنها وظیفه ما مقاومت کردن و نجات حقیقت، به مفهوم تلاش برای یافتن حقیقت، به عنوان بالاترین اصل اعتقادی ما است. هر انسان آگاهی که به عنوان سخنران، نویسنده یا آموزگار آگاهانه سخن های خطا بر زبان می آورد، آگاهانه از دروغ و جعل و تقلب حمایت می کند، نه تنها بر خلاف قانونمندی های اساسی حیات عمل می کند و علاوه بر آن، علی رغم هر نمود ظاهری باب روز، نه تنها هیچ استفاده ای به مردم خود نمی رساند، بلکه زیان های جدی و سنگین هم به آنها وارد می کند. او زمین و هوای تنفسی، خوراک و آشامیدنی خلق را فاسد می کند، اندیشه و حق را مسموم می سازد و به تمامی پلیدان و دشمنان خلق که خواهان نیست و نابود شدن مردم هستند، یاری می رساند."

سوم سپتامبر 2011

هیچ نظری موجود نیست: