۱۳۹۰ آذر ۱۶, چهارشنبه

بازگرداندن فعال سنديکايی ابراهيم مددی به زندان

بازگرداندن فعال سنديکايی ابراهيم مددی به زندان

روز چهارشنبه 16 آذر ماه نائب رئيس سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه ابراهيم مددی به زندان اوين بازگردانده شد.

بازگرداندن فعال سنديکايی ابراهيم مددی به زندان

بنابه گزارشات رسيده به “فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران” فعال سنديکايی ابراهيم مددی صبح امروز به زندان اوين بازگردانده شد.
ابراهيم مددی بيش 3 سال در زندان به جرم دفاع از حقوق کارگران در کادر سنديکا در زندان بسر برد او در طی اين مدت از داشتن مرخصی محروم بود اين در حالی است که در قوانين اين رژيم آمده است که زندانی حق آمدن به مرخصی را دارد.همچنين طبق قوانين موجود زندانی سياسی و يا فعالينی که بيش از نيمی از مدت محکوميت خود را طی کرده اند می توانند بصورت مشروط آزاد شوند.
اما بازجويان وزارت اطلاعات و دادستانی تهران مانع آزادی او هستند و عملا به قوانين خود پايبند نيست و آن را نقض می کنند.
لازم به يادآوری است که فعال سنديکايی ابراهيم مددی از سال 1386 به دليل دفاع از حقوق کارگران شرکت واحد در کادر سنديکای اين شرکت دستگير و به مدت 3.5 سال محکوم شد .
در حال حاضر تعدادی از فعالين کارگری در زندان بسر می برند که از جملۀ آنها رضا شهابی است که در اعتراض به نگهداری غير قانونی در سومين هفتۀ اعتصاب غذای خود بسر می برد و جان او در معر ض خطر جدی می باشد. همچنين فعال ديگر سنديکايی علی نجاتی در زندان است
فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران، بازگرداندن اين فعال سنديکايی به زندان را محکوم می کند و خواستار آزادی فوری و بدون قيد وشرط وی است و از سازمان جهانی کار و کميسر عالی حقوق بشر خواستار وارد کردن فشار بر روی رژيم ولی فقيه علی خامنه ای برای پايان دادن به سرکوب و دستگيری و زندانی کردن فعالين کارگری می باشد.
فعالين حقوق بشرو دمکراسی در ايران
16 آذر 1390 برابر با 07 دسامبر
2011

هیچ نظری موجود نیست: