۱۳۹۰ اسفند ۱۸, پنجشنبه

برای پیروزی در انقلاب، تنها آگاهی ایدئولوژیک پیشاهنگ پرولتری کافی نیست، بلکه تجربه سیاسی خود کارگران و زحمتکشان و پشتیبانی مستقیم آنها از این پیشاهنگ الزامی است.

برای پیروزی در انقلاب، تنها آگاهی ایدئولوژیک پیشاهنگ پرولتری کافی نیست، بلکه تجربه سیاسی خود کارگران و زحمتکشان و پشتیبانی مستقیم آنها از این پیشاهنگ الزامی است.

.
پیشاهنگ پرولتری از نظر ایدئولوژیک تسخیر شده است. این امر اهمیت عمده دارد. بدون آن حتی یک گام هم نمی شد به سوی پیروزی برداشت. ولی از اینجا تا پیروزی هنوز راهی بس دراز در پیش است.
تنها به نیروی پیشاهنگ نمی توان به پیروزی رسید. کشاندن پیشاهنگ یکه و تنها به میدان پیکار قطعی، هنگامی که هنوز تمام طبقه و توده های انبوه به پشتیبانی مستقیم از پیشاهنگ برنخاسته یا دست کم موضع بی طرفی نیکخواهانه در قبال آن اتخاذ نکرده و از پشتیبانی از دشمن آن به کلی دست نکشیده اند، اقدامی است نه تنها نابخردانه، بلکه حتی تبهکارانه.

و اما برای آنکه واقعاً تمام طبقه و توده های واقعاً انبوه زحمتکشان و ستمدیدگان از سرمایه، چنین موضعی اتخاذ کنند، تنها ترویج تئوری (پروپاگاند) و تنها تبلیغات (آژیتاسیون) کافی نیست. برای این کار تجربه سیاسی خود این توده ها لازم است.
چنین است قانون اساسی تمام انقلابهای کبیر که صحت آن اکنون نه تنها در روسیه، بلکه در آلمان نیز با قدرت و صراحتی شگفت انگیز به ثبوت رسیده است.

بیماری کودکی چپگرایی در کمونیسم – ولادیمیر لنین
- – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – –

هیچ نظری موجود نیست: