۱۳۹۱ خرداد ۱۷, چهارشنبه

درگشت یک زندانی سیاسی بعد از سپری کردن 21 سال در زندان حکومت اسلامی
* وضعیت وخیم وکیل دعاوی هوتن کیان درزندان


درگذشت یک زندانی سیاسی بعد از سپری کردن 21 سال در زندان
بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" زندانی سیاسی مهدی زالیه پس از تحمل دو ده رنج و شکنجه در زندانهای مختلف ولی فقیه آخوند علی خامنه ای شب گذشته جان خودش را فدای راه آزادی مردم ایران نمود.
شب سه شنبه 16 خرداد ماه زندانی سیاسی هموطن کرد مهدی زالیه پس از تحمل نزدیگ به 21 سال رنج  زندان و شکنجه که در اثر آن دچار بیماریهای حاد جسمی شده بود و مدتها در سالن 12 بند 4 زندان گوهردشت کرج بدون درمان به حال خود رها شده بود . بازجویان وزارت اطلاعات ولی فقیه آن قدر مانع درمان این زندانی سیاسی شدند که وضعیت او به نقطۀ غیر قابل برگشتی تبدیل گردید و نهایتا در روزهای آخر حیاتش برای سلب مسئولیت از جنایتی که در حق این زندانی سیاسی روا داشته بودند او را به یکی از بیمارستانها منتقل کرد تا در آنجا جان خود را فدای راه آزادی مردم ایران نماید.
وضعیت وخیم وکیل دعاوی هوتن کیان درزندان
رادیو فرانسه  : جاوید هوتن کیان، وکیل جوان ایرانی که وکالت خانم سکینه محمدی را برعهده داشت اکنون حدود بیست ماه است که درزندان به سرمی برد. وی طی نامه ای ازوضعیت وخیم خود سخن می گوید و خواستارکمک ازافکارعمومی ایران شده است.
وی به خاطرشرایط بد زندان نامه ای را اززندان منتشرکرده است که درآن یادآوری می کند که وی را پس ازماه ها به بند معتادان مواد مخدر و یا به گفته وی بند" متادون" ای ها منتقل کرده اند. لازم به یادآوری است که خانم سکینه محمدی دریکی ازدادگاه های ایران به سنگسارمحکوم شده بود که درحال حاضرهمچنان درزندان به سرمی برد. هوتن کیان وکیل وی متهم بود پیرامون پرونده موکل خود با دو روزنامه نگار آلمانی درتبریزگفت وگو کرده است.

نامه وی علاوه به برخی از سایت های ایرانی دراختیارسازمان های حقوق بشری نیز قرارگرفته است.

 

هیچ نظری موجود نیست: