۱۳۹۱ مهر ۶, پنجشنبه

سرین ستوده در زندان اوین؛ بدون ملاقات حضوری و تماس تلفنی/ کارزار جهانی جوانان عفو بین الملل نروژ برای آزادی نسرین ستوده

نسرین ستوده در زندان اوین؛ بدون ملاقات حضوری و تماس تلفنی/ کارزار جهانی جوانان عفو بین الملل نروژ برای آزادی نسرین ستوده


نسرین ستوده در زندان اوین؛ بدون ملاقات حضوری و تماس تلفنی
رضا خندان همسر نسرین ستوده وکیل دادگستری محبوس در بند زنان زندان اوین در صفحه فیس بوک خود می نویسد: لازم نیست برای قطع ملاقات حضوری زندانی با کودکان‌اش بهانه‌ای وجود داشته باشد. کافی طرف دلش نخواهد ملاقات حضوری بدهد. به همین راحتی!!
به گزارش کلمه، رضا خندان با بیان اینکه البته این بار بهانه‌ای هم تراشیده شده است تشریح می کند: ۳ ماه پیش، چند روز مانده به جلسه‌ی رسیدگی به پرونده‌ی نسرین در دادگاه انتظامی وکلا، یک برگ دستمال کاغذی (تیشو) حاوی دفاعیه‌ی یک این وکیل دادگستری که جهت ارائه به شعبه‌ی یک دادگاه انتظامی وکلا نوشته شده بود در وسایل شخصی او کشف شده است.
به گفته ی همسر این فعال حقوق بشر دربند او اکنون تنها زن سیاسی اوین است که از ملاقات حضوری محروم است و ۱۷ ماه بدون تلفن.
کارزار جهانی جوانان عفو بین الملل نروژ برای آزادی نسرین ستوده
شهرزادنیوز:گروه جوانان سازمان عفو بین الملل نروژ، همزمان با روز جهانی صلح، با انتشار فراخوانی از همه فعالان و دوستداران حقوق بشر و آزادی - در مسیر حفظ حقوق زنان و آگاهی‌ رسانی در مورد وضعیت زنان در زندان ها- خواسته است که  با ارسال عکسی از خود همراه با جمله: “نسرین را آزاد کنید” و با نوشتن شهر و کشور خود به آدرس ایمیلی freenasrin@gmail.com حمایت خود را از وی اعلام نمایند.
آن‌ها همچنین پیشنهاد داده اند که در این ارتباط خبر رسانی شود تا این کمپین عکس به صورت جهانی‌ در آید،  به امید این که نسرین ستوده، هر چه زودتر آزاد گردد.
"کمپین بین‌المللی حمایت از نسرین ستوده" نیز ضمن اعلام حمایت از این کارزار جوانان نروژی، طی فراخوانی خواستار پیوستن به این کارزار شده است.
نسرین ستوده، وکیل مدافع، به اتهام «تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی‌» دستگیر و  به 11 سال حبس محکوم گردید. حکم وی در دادگاه تجدید نظر به 6 سال زندان  و 10 سال ممنوعیت از کار تبدیل شد. وی تا کنون حتا یک ساعت مرخصی از زندان نیز نداشته است.

هیچ نظری موجود نیست: