۱۳۹۱ آذر ۲۳, پنجشنبه

جمع آوری اعلامیه های مراسم چهلم ستاربهشتی / بازجویی از سنگ تراش مزار!
سحام نیوز: ماموران امنیتی در اقدامی دیگر و در راستای فشار برخانواده ستار بهشتی، تمامی اعلامیه های مراسم چهلمین روز درگذشت این وبلاگ نویس را از اطراف منزل وی جمع آوری کردند. در همین راستا ماموران به صورت شبانه، صاحبان مغازه هایی که اعلامیه چهلم ستار را پشت شیشه خود نصب کرده بودند را ملزم به بازگشایی مغازه و حذف اعلامیه مراسم نمودند.
بنا به گزارش خبرنگار سحام، ماموران امنیتی همچنین در اقدامی دیگر، با مراجعه به کارگاهی که خانواده ستار، سنگ مزار این شهید را به آنجا سفارش داده بودند؛ مسئول کارگاه را مورد بازجویی قرار داده و وی را مجبور به نشان دادن برگه ثبت سفارش خانواده، برای نظارت و اصلاح عناوین و اشعار روی سنگ مزار ستار؛ نموده اند.
از طرف دیگر طبق گزارش دریافتی، چندی پیش به دستور قاضی پرونده، پدر ستار که به علت کشته شدن فرزندش دچار شوک و آسیب شدید روانی شده بود، برای مداوا در یکی از بیمارستان های تهران بستری نمودند. این اقدام نسبتا خیرخواهانه، باعث بروز نگرانی هایی در رابطه با کسب رضایت نامه از پدرستار، بدون اطلاع دیگر اعضای خانواده وی، گردیده بود. متاسفانه روزگذشته و علیرغم عدم بهبودی، در اقدامی ناگهانی، پدر ستار از بیمارستان ترخیص و به منزل منتقل شده است. دلیل این اقدام عجولانه مشخص نیست.
به گزارش سحام، ماموران کلانتری، صبح دیروز با مراجعه به منزل ستار بهشتی، از آنها خواسته بودند که پلاکارد مربوط به چهلمین روز مراسم ستار را از جلوی منزل بردارند که این درخواست ماموران با مخالفت شدید خانواده مواجه شده بود.
با توجه به اقدامات انجام شده از سوی نهادهای امنیتی، مسئله برگزاری چهلمین روز درگذشت این وبلاگ نویس، درهاله ای از ابهام است. نهادهای خاص سعی در امنیتی نمودن این مراسم دارند و به دنبال بهانه برای لغو آن هستند.
بنا به اطلاعیه ای که سحام آن را منتشر کرده، از عموم مردم خواسته شده تا فردا، ۲۳ آذرماه از ساعت ۳ تا ۵ بعد از ظهر بر مزار این شهید مردمی، حضور و خانواده وی را در این مراسم همراهی کنند.
بنا به این گزارش؛ محل برگزاری مراسم چهلم ستار در مکان دفن وی واقع در امام زاده محمد تقی رباط کریم(واقع در رباط قدیم)؛ قطعه ۷، ردیف۳، شماره ۱۱، خواهد بود.
 

هیچ نظری موجود نیست: