۱۳۹۱ دی ۲۳, شنبه


افشای هویت چند تن از اعضای آزاد شده سپاه در سوریه
 در حالیکه مقامات و رسانه های رسمی جمهوری اسلامی، مدعیِ "زائر" بودنِ ایرانیانِ گروگان گرفته شده توسط ارتش آزاد سوریه بودند، هم اکنون با بازگشتِ این افراد به ایران، هویت هفت فرمانده سپاه پاسداران که به همراه ۴۱ نفر دیگر چند ماه پیش در سوریه ربوده شده و در نهایت در قبال آزادی بیش از دو هزار مخالف بشار اسد از زندان‌ آزاد شدند٬ مشخص شد.

 مقام‌های جمهوری اسلامی با گذشت حدود سه روز از آزادی ۴۸ نفری که به عنوان «زائران» حرم «حضرت زینب» در سوریه معرفی شده‌اند٬ اسامی آنها را اعلام نکرده‌اند. این ۴۸ نفر چهارم امرداد امسال در دمشق ربوده و پس از ماه‌ها با بیش از دو هزار زندانی مخالف رژیم بشار اسد معاوضه شدند.
 
برخی رسانه‌ها پس از ربایش این افراد گزارش کردند که بعضی از آنها از اعضای سپاه پاسداران هستند٬ اما مقام‌های جمهوری اسلامی در آن زمان این گزارش‌ها را رد کردند.
 
پس از رد این گزارش‌ها٬ برخی گروه‌های مخالف جمهوری اسلامی نام ۱۴ نفر از اعضای سپاه ارومیه که در این کاروان ۴۸ نفره بوده و ربوده شدند را منتشر کردند.
 
به گزارش دیگربان، عابدین خرم٬ فرمانده سپاه ارومیه و محمدتقی صفری٬ فرمانده سپاه بوشهر دو تن از فرماندهان استانی سپاه هستند که به همراه ۴۶ نفر دیگر٬ سه روز پیش آزاد و به ایران بازگشته‌اند.
 
کریم حسین‌خانی، نماینده پیشین ولی‌فقیه در سپاه ارومیهنیز یکی دیگر از اعضای آزاد شده سپاه در این کاروان بازگشته از سوریه است.
 
سایت سپاه ارومیهو برخی سایت‌های محلیروز جمعه (۲۲دی) بدون آنکه به نام کوچک این روحانی و فرمانده سپاه اشاره کنند٬ از بازگشت آنها به این شهر و شرکت در نماز جمعه خبر داده‌اند.
 
از استان آذربایجان غربی چهارده نفر در این کاروان بوده‌اند که شامگاه پنجشنبه (۲۱دی) وارد ارومیه شدند.
 
محمدتقی صفری٬ فرمانده سپاه بوشهریکی دیگر از فرماندهان سپاه است که خبرگزاری‌ها بدون اشاره به مقام وی٬ اعلام کرده‌اند که او به بوشهر بازگشته است.
 
استاندار بوشهر به عنوان بالاترین مقام اجرایی استان در مراسم استقبال از این مقام سپاه در فرودگاه حضور داشته است.
 
سایت‌های محلی جهرمنیز هویت کامل یک عضو آزاد شده سپاه را «علی جوادیان» اعلام کرده‌اند.
 
آقای جوادیان که از وی به عنوان رئیس بهداری تیپ تکاور ۳۳ «المهدی» جهرم یاد می‌شود٬ طی سخنانی در نماز جمعهاین شهر٬ خود و ۴۷ نفر دیگر را سرباز علی خامنه‌ای معرفی کرده است.
 
خبرگزاری ایسناو یکسایت محلیدیگر نیز هویت سه تن از دیگر کسانی که گفته می‌شود عضو سپاه جهرم هستند را ادیبی٬ الهی و همتی اعلام کرده‌اند.
 
در برخی گزارش‌ها از صادق ادیبی به عنوان فرمانده آماد و پشتیبانی تیپ تکاور ۳۳ «المهدی» جهرم یاد شده است.
 
همین گزارش‌ها از محمد الهی و امر‌الله همتی نیز به ترتیب به عنوان  فرمانده اطلاعات عملیات تیپ تکاور ۳۳ «المهدی» و رئیس معاونت نیروی انسانی این تیپ یاد کرده‌اند.
 
از استان فارس هفت نفردر این کاروان حضور داشته‌اند که از هویت سه تن دیگر اطلاعی در دست نیست.
 
خبرگزاری مهرنیز هویت سه تن از آزاد شدگان بیرجندی را بدون اشاره به شغل آنها «علی اکبر نوزادی»، «مرتضی قلی‌پور» و «حسین آسیابان» اعلام کرده است.
 
یک سایت محلی گنابادنیز هویت یکی دیگر از آزاد شدگان را حسین علی حسینی اعلام کرده است.
 
از استان‌های خراسان رضوی و جنوبی شش نفردر این کاروان بوده‌اند که از نام دو تن از آنها اعلام نشده است.
 
مقام‌های جمهوری اسلامی از اعلام نام این ۴۸ نفر خودداری کرده و اعلام نموده بودند که تنها برخی از آنها بازنشسته سپاه بوده‌اند

هیچ نظری موجود نیست: