۱۳۹۱ دی ۱۹, سه‌شنبه

مدیر نفتی دولت نهم:فساد تا خرخره دولت را فرا گرفته

کسانی که با سیستم بانکی سر و کار دارند و قصد استفاده ار تسهیلات بانکی دارند، می دانند؛ آنهایی که در مسیر صحیح حرکت می کنند، به نتیجه نمی رسند و موفق نمی شوند. آنهایی موفق هستند که کسانی را "می بینند". باید یک عده ای را "دید" تا بتوانید از تسهیلات استفاده کنید
اکبر ترکان که علاوه بر مسئولیتهای نظیر وزیردفاع در دولت سازندگی، در دولت نهم احمدی نژاد نیز معاونت وزارت نفت را برعهده داشت در دومین همایش اخلاق حرفه ای که در محل جامعه مهندسین مشاور برگزار شد، به رعایت اخلاق توسط مهندسین مشاور و در سطح کلان جامعه تاکید کرد و افزود: 3 اصل که در جامعه مهندسی کشور بایستی رعایت شود و در دین مبین اسلام نیز به آن تاکید شده، راستگویی، صداقت و وفای به عهد است.

به گزارش خبرنگار «بازتاب»، وی گفت: در حال حاضر فساد تا خرخره دولت را فرا گرفته است. در بخشهای مختلف بروکراسی متاسفانه فساد هست.

وی با بیان اینکه در دستگاه های دولتی تا رشوه ندهید، کار راه نمی افتد، افزود: در مواقعی اسم این رشوه زیر میزی بود، اما الان رو میزی شده و حتی با شما بحث و چانه زنی می کنند. این آلودگی در سیستم بروکراسی وجود دارد.
وی افزود: کسانی که با سیستم بانکی سر و کار دارند و قصد استفاده ار تسهیلات بانکی دارند، می دانند؛ آنهایی که در مسیر صحیح حرکت می کنند، به نتیجه نمی رسند و موفق نمی شوند. آنهایی موفق هستند که کسانی را "می بینند". باید یک عده ای را "دید" تا بتوانید از تسهیلات استفاده کنید. کسانی که با شهرداری سرو کار دارند هم می دانند که بایستی کسانی را "ببینند" تا مشکلاتشان حل شود.
ترکان از سراسری شدن فساد در سیستم اظهار نگرانی کرد و افزود: علاوه بر دستگاه های بروکراسی بانک، شهرداری، ثبت اسناد ؛ متاسفانه نمونه هایی در دستگاه قضایی کشور نیز مشاهده می شود.

مشاور رییس مرکز تحقیقات استراتژیک گفت: یکی از دوستان تعریف می کرد برای پیگیری پرونده ای نزد یکی از وکیل رفتم. ایشان پرسید شما وکیل با قاضی میخواهید و یا بی قاضی. هر کدام تعرفه جداگانه ای دارد. البته خدا نکند که این حرف واقعیت داشته باشد.

وی در پایان از تلاش مهندسان مشاور در جهت اخلاق مداری و رعایت اخلاق در فضایی که بروکراسی اداری بسیار فاسد است را ستود .

ترکان به تاسیس شورای انتظامی در داخل جامعه مهندسان مشاور تاکید کرد و افزود: ایجاد این شورا برای بررسی عملکرد اعضاء ضروری است.

هیچ نظری موجود نیست: