۱۳۸۹ خرداد ۲۴, دوشنبه

یک غیرنظامی و 11 نظامی متهمان پرونده کهریزک


جرس:
معاون قضايي و حقوقي سازمان قضايي نيروهاي مسلح كشور و قاضي پرونده كهريزك گفت: در اين پرونده 12 متهم داريم كه يك مورد آنها غير نظامي و 11 نفر نيز نظامي و از ماموران نيروي انتظامي هستند که همگی به جرم‌های صورت‌ گرفته اعتراف کرده‌اند.
به گزارش فارس، محمد مصدق در حاشيه مجمع استاني پيشگيري از وقوع جرم در اردبيل اظهار داشت: رسيدگي به پرونده متهمان كهريزك به اتمام رسيده و ما با جمع‌بندي نهايي جرايم رخ داده در اين پرونده اقدام به صدور راي مي‌كنيم.
وي افزود: بدون كتمان، جرايم رخ داده را همه متهمان اعتراف كرده‌اند ولي بحث اين است كه آيا تلاش نيروي انتظامي را بايد با عملكرد اين 11 نفر سنجيد و يا اين كه قدردان نعمتي بود كه در سايه نيروهاي مسلح در باب امنيت و آرامش در كشور وجود دارد.

معاون قضايي و حقوقي سازمان قضايي نيروهاي مسلح كشور با يادآوري اين كه وقوع جرم در نيروهاي مسلح چنين بازتاب‌هاي سهمگيني را دارد، گفت: وقوع جرم در نيروهاي مسلح و هرگونه سهل‌انگاري در آن نه تنها به حيثيت نظام خدشه وارد مي‌كند بلكه زمينه سوء استفاده دشمنان را نيز از چنين فضاهايي فراهم مي‌كند.
تعدادی از بازداشت شدگان در اعتراضات گسترده به نتایج انتخابات ریاست جمهوری، به بازداشتگاه کهریزک برده شده و تحت شکنجه قرار گرفته‌اند. طی یک سال گذشته تعدادی از زندانیان بر اثر خشونت زندانبانان یا عدم رسیدگی پزشکی جان خود را از دست داده‌اند.
پس از خبر کشته شدن محسن روح‌الامینی، فرزند یکی از مشاوران جناح اصول‌گرا در بازداشتگاه‌های حکومتی، و تصمیم مجلس مبنی بر بازدید از زندان‌ها، بازداشتگاه کهریزک در تاریخ ۶ مرداد ۱۳۸۸ به دستور آیت الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی تعطیل شد. البته بازدید نمایندگان از بازداشتگاه کهریزک نیز به دلیل تعطیل شدن آن صورت نگرفت.

سعید مرتضوی، دادستان وقت تهران که شخصا دستور انتقال بازداشت شدگان ۱۸ تیر ۸۸ را به بازداشتگاه کهریزک صادر کرده بود یکی از متهمان این واقعه به شمار می‌آمد، گرچه پس از مدتی، نه تنها محاکمه نشد بلکه به سمت ریاست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز منصوب شد.

هیچ نظری موجود نیست: