۱۳۹۱ شهریور ۲۲, چهارشنبه

قای قرائتی و همفکران وی، ازدواج موقت را از اعضای خانواده های خود آغاز کنند!

قای قرائتی و همفکران وی، ازدواج موقت را از اعضای خانواده های خود آغاز کنند!
قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز با اشاره به توجه به ازدواج دانشجویی در دانشگاه‌ها گفت: مسئله ازدواج موقت باید در دانشگاه‌ها راه بیفتد؛ وگرنه در محیط دانشگاه انجام حرام و گناه افزایش پیدا می‌کند.
به گزارش همشهری آنلاین حجت‌الاسلام قرائتی در دومین نشست روسای دانشگاه‌های سراسر کشور که صبح امروز در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، گفت: بحث اسلامی شدن دانشگاه‌ها مقوله‌ای است که در وزارت علوم بویژه در میان روسا جدی گرفته نمی‌شود.
قرائتی با اشاره به نوع روابط دانشجویان و اساتید در دانشگاه‌ها گفت: برخوردها در دانشگاه‌ها علمی شده که این باعث افزایش مشکلات اخلاقی در دانشگاه‌ها شده است؛ بنابراین مشکل ما تحصیلات نیست، بلکه اخلاق و برخورد می باشد.
رئیس ستاد اقامه نماز با اشاره به توجه به ازدواج دانشجویی در دانشگاه‌ها گفت: مسئله ازدواج موقت باید در دانشگاه‌ها راه بیفتد؛ وگرنه در محیط دانشگاه انجام حرام و گناه افزایش پیدا می‌کند و بنابراین باید برای ازدواج دانشجویی فکر اساسی شود./ همشهری آنلاین دوشنبه 20 شهریور 1391
***
از نظر راقم این توصیه و پیام چنان سخیف و غیر منطقی و مغایر با اصول و ارزش های انسانی و اخلاقی است که فاقد اهمیت لازم برای پرداختن به آن است.
اما با توجه این که اکثر نزدیک به اتفاق دختران دانشجوی دانشگاه ها جزء افراد باکره و مجرد هستند و طبق فتوای مشهور فقهای زنده و حاضر در مورد صیغه شدن دختر باکره، که اذن پدر را احتیاط واجب می دانند و  آیات عظام همچون خمینی، سیستانی، شبیری زنجانی، تبریزی و نوری همدانی اساسا اذن پدر را در این مورد لازم بیان کرده اند، با فرض تن دادن دختران دانشجو به متعه، هیچ پدر باشرفی اجازه چنین عملی را برای بدبخت و بدفرجام کردن دختران خود صادر نخواهد کرد.
لذا چنان چه آقای قرائتی و سایر اشخاصی که با وی هم نظرند و صیغه شدن دختران دانشجو را امر خیری می دانند و اصرار دارند آنرا در دانشگاه باب کنند، از آنجا که آنها در همه امور صدرنشین و پیشتاز محسوب می شوند پیشنهاد می شود که رسما از دختران و نوه های دختری و سایر اعضای خانواده خود آغاز کنند، زیرا فرموده اند:  أَغبَطُ النّاسِ المُسارِعُ إِلَى الخَيراتِ؛ شايسته ترين مردم كه مورد غبطه قرار گيرد كسى است كه براى انجام كار خير سبقت مى گيرد.
در این صورت اگر نتیجه مطلوب این امر خیر(!) در جامعه آشکار شد، شاید دیگران نیز در مورد چنین پیشنهاداتی کمی تامل کنند!

هیچ نظری موجود نیست: