۱۳۸۹ مرداد ۶, چهارشنبه

تاملی بردشواری های جنبش و ضرورت تشکيل جبهه ی مردمی








صادق شکيب


پيکار دليرانه ی مردم ايران عليه دولت جانيان برآمده از کودتا هر دم افزون تر از قبل در عرصه های مختلفی شدت و گسترش می يابد . عدم تثبيت برنامه های خائنانه ی کودتاگران صرفا ناشی از مبارزات بی امان توده هاست که نشان داده اند از چنان سطح بالای آگاهی برخوردارند تا در چشم انداز تحولات با همه ی دشوار ی ها بتوان پيروزی و غلبه بر واپسگرايان را به عيان مشاهده نمود . سرگيجگی و از دست دادن تعادل روانی کودتا گران از همين منظر قابل تحليل و تفسير است . از آن جايی که ستاد کودتا می داند نتيجه ی شکست محاسباتش از دست دادن منابع ثروتی است که بدان چنگ انداخته اند و غارت و چپاول مغول وار کشور را نخواهند توانست ادامه دهند . به همين دليل آشکارا با عجله و دستپاچگی تمامی نقاب و ماسک ها را کنار گذاشته چهره ی بغايت ضد مردمی و ضد ملی خود را در معرض ديد همگان نهاده اند .
از دستاورد های بزرگ جنبش مردمی تا اين مرحله همانا کنار گذاردن يا بهتر گفته باشيم کنار گذاشته شدن اجباری ماسک های فريب و خدعه در تمامی جها ت است . و اين نيست مگر حاصل برآمد جنبش شکوهمند مدنی مردم عليه دولت رو سياه کودتا . با همه ی اوصاف برای به بار نشاندن مبارزات مردمی امکانات باند جهل و نادانی ارتجاع را نبايد دست کم گرفت . نيرو های ملی و ميهنی به حق در افشای ترفند های جنايتکاران به وظايف خود هوشمندانه آگاه بوده لحظه ای درنگ نمی کنند و با وجود فضای فوق امنيتی حاکم بر کشور و کمبود شديد امکانات سازمان يابی و تشکل دهی ، اين نيروها به همراه شخصيت های وطن پرست از هر فرصتی برای ژرفش کارزار بهره می جويند .
روزی نيست که پروژه ی کودتا قتل و جنايت جوانان غيور کشور را از برنامه ی خود حتی تعديل نمايد يا عربده کشی های اوباشانه را به قصد ارعاب توده ها به کنار نهد . با براه انداختن سناريوی اعتراف گيری و شوهای مضحک تلويزيونی که اين بار قربانيان آن از بالا ترين سطوح حکومتی متعلق به طيف اصلاح طلبان انتخاب شده مبين آن است اين نمايشات آبروباخته که در اين چند دهه سوای فريب افکار عمومی با ترويج فرهنگ جهل و خرافات ، از ابزار مهم سرکوب حکومت بود به زعم کج انديش کودتاگران در تثبيت دولت فاسد کودتا با هدف ارعاب معترضين می تواند موثر باشد. انجماد فکری واپسگرايان تا بدان حد ديدگانشان را کور کرده به رغم اجرای تمامی برنامه های حيوانی خود ، تزلزل ارکان حاکميت جهل و تاريک انديشی را نمی بينند .
در اين ميان علی رغم تبليغات گستردۀ رژيم موج همدردی با قربانيان شوهای تلويزيونی يا با خانواده های جانباختگان در خيابانها و بازداشتگاههای مخوف گشتاپويی با روشن شدن ابعاد وسيع جنايات هر دم در جامعه بيش تر می شود .
درپی کودتای انتخاباتی رژيم ، با مبارزات مردمی چنان ضربات عميقی به پايگاه اجتماعی اين واپسگرايان وارد آمده که نجات کل سيستم از اين بحران تقريباً محال به نظر می رسد .
با زمينه ی مساعدی که در بطن جامعه وجود دارد همه ی نيرو های مترقی از هر طيف و گروهی با هر فلسفه ی فکری می بايست در جبهه ای واحد گرد هم آيند . که چشم اسفنديار قدرت مردمی صرفا در نبود تصميم و حرکات يکپارچه ی جمعی و فراگير در صحنه ی عملی مبارزه است . با سازماندهی اقشار زحمتکش در نهاد های صنفی و سياسی بر چيدن اساس دولت کودتا کاری است سهل و آسان و کاملا امکان پذير . چرا که توان مقاومت سرکوبگران با همه ی امکانات و سيع خود در برابر نيرو ی لايزال توده ها آنگاه که منسجم و متحدانه به صحنه آيد فوق العاده ناچيز است .
صادق شکيب sadeg. shakib@yahoo.com
5 مرداد 1389 14:03

هیچ نظری موجود نیست: