۱۳۸۹ مرداد ۶, چهارشنبه

انتشار گزارش کامل از فعالیهای فاجعه بار اتمی رژیم در آذربایجان


سازمان انرژی های نوین ایران موسوم به‌ سانا که‌ از طرف وزارت خزانه داري آمریکا، یکی از شرکتهای وابسته‌ به‌ سازمان انرژی اتمی ایران معرفی شده‌ و تحت تحریم قرار گرفته‌، همچنان در کوه سبلان واقع در آذربایجان ،با حفاریهای خود ،به‌ ظاهر تحت پوشش استفاده‌ از گرمای اعماق زمین ،امادر واقع جهت دستیابی به‌ اورانیوم همچنان فاجعه‌ می آفریند.
مطابق گزارش بهداشت جهانی ،سرطان دستگاه گوارش و خون در اردبیل و مشگین شهر رتبه‌ اول را در خاورمیانه‌ دارد و هزاران نفر از مردم اطراف کوه سبلان مبتلأ شده‌ یا در حال ابتلأ هستند این بیماران در مراکز درمانی بیمارستان قاضی تبریز و امام تهران مورد شیمی درمانی و پرتو درمانی قرار گرفته‌اند،
لازم به‌ توضیح است که‌ با وجود آتشفشانی بودن کوه سبلان ، تکنسین ها و مهندسین روسی و چینی در حال استخراج اورانیوم از اعماق 3000 متری زمین میباشند که‌ در آن عمق و با حرارت بسیار بالای آن قسمت از زمین اورانیوم بصورت رادیو ایزوتوپ اورانیوم در مییاید که‌ بلافاصله‌ پس از رسیدن به‌ سطح زمین تشعشعات رادیو اکتیو از خود بروز می دهد در واقع اعماق 3000 متری کوه سبلان به‌ صورت یک راکتور هسته‌ای طبیعی عمل مینماید و این حفاریها کاملأ غیر منطقی و غیر اصولی بوده‌ و اثرات سوء زیست محیطی در پی داشته‌ و دارد.
قبلا درروز یکشنبه دهم اردبیهشت ماه ۱۳۸۵ علی لاریجانی دبیر شورای عالی امنیت ملی وقت ، جمهوری اسلامی ایران در آن سال، در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه تهران رسماً خبر از کشف و استخراج ده ها هزار تن اورانیوم را در استان اردبیل داده بود.
همچنین غلامرضا آقازاده رئیس سازمان انرژی اتمی وقت جمهوری اسلامی ایران در آن سال ،روز سه شنبه ۱۲ اردیبهشت اعلام داشته بود که جمهوری اسلامی ایران طرح سرمایه گذاری وسیعی برای اکتشاف و استخراج بیشتر اورانیوم از مناطق مختلف کشور از جمله در آذربایجان را دارد. این در حالی است که تا آنزمان هیچگونه خبری در خصوص اکتشاف و استخراج اورانیوم داده نمی شد.
اين در حالي است که اينجانب بعنوان اولين کسي که موضوع را در
رسانه هاي خارجيو برخی از نشریات محلی استان اردبیل از جمله «خیاو»، «آراز»، «آوای اردبیل»، «وراوی»ازسال 83 به اينطرف افشا نمودم که منجر به دستگيري و ممنوع القلم شدن من گرديد.يعني 2 سال قبل از اعتراف رسمي رژيم به استخراج اورانيوم از سبلان.
براثر فعاليت«انرژی نوین «سانا»»(وابسته به سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران که هرگونه معامله شرکت های خارجی با آن از سوی آمریکا منع شده است) در استان اردبیل، میزان مواد رادیوآکتیو در آب آشامیدنی منطقه که از کوه پایه های ساوالان سرچشمه می گیرند، بین چهار تا هفت برابر افزایش یافته است. همچنین برخی خبرگزاری های رسمی جمهوری اسلامی ایران نیز اعلام داشته اند که میزان سرطان دستگاه گوارشی در استان اردبیل تقریباً دو و نیم برابر سطح جهانی است.
در حاليکه انتشار خبر تاییداستخراج ده ها هزار تن اورانیوم در استان اردبیل از سوی مقامات رسمی جمهوری اسلامی ایران،همچنين تاييد فاجعه زيست محيطي در منطقه ونيز قرار گرفتن شرکت سانا در ليست سازمانهاي وابسته به سازمان انرژي اتمي ايران وتحريم معامله باآن در سال 1385از سوي وزارت خزانه داري آمريکا،وتحريم بين المللي معامله باآن ،متعاقب افشاگري در نشريات داخلي ورسانه هاي خارجي، صحت اخبار و گزارشات اينجانب در ارتباط باآلودگی آبهای منطقه به مواد رادیوآکتیو و افزایش هشدار دهنده میزان سرطان دستگاه گوارش و خون در میان مردم منطقه را تاییدکرده است ،مردم آذربايجان ،اين قربانيان خاموش بلند پروازيهاي هسته اي رژيم اسلامي نيازمند کمکهاي رسانه اي براي افشاي هرچه بيشتراين جنايت ضد بشري ، در جهت استمداد از سازمانهاي بين المللي هستند ، ودست استمدادبراي دادخواهي وياري بسوي همه وجدانهاي بيدار دراز کرده اند.
لازم به توضيح است، انتشار هرگونه خبر مربوط به آلودگی آبهای منطقه به مواد رادیوآکتیو و افزایش میزان مبتلایان به سرطان در میان مردم منطقه شدیداً از سوی نهادهای انتظامی- امنیتی در داخل کشور،کنترل و سانسور شده و می شود.

گزارش و مصاحبه با رادیو فردامربوط به سال 1384

http://www.youtube.com/watch?v=asa4qy_jbhQ&feature=player_embedded


هیچ نظری موجود نیست: