۱۳۹۱ مرداد ۵, پنجشنبه

اما بیقرار ایجاد آلترناتیو وابسته برای وطن

Iranian American Forum04.05.1391iranian american forum: کاخ سفید با دعوت از چند سازمان و شخصیت که آنها را نماینده ایرانیان در آمریکا میداند، یک میزگرد مشورتی برگزار کرد. سازمان لابی نایاک، بنیاد اسلامی ایمان و سازمان پایا در این میزگرد حضور داشتند. چند شخصیت منفرد و سازمان کوچک هم دعوت شده بودند که برخی از آنان در طیف نایاک قرار دارند
----------------------------------------------------------
روز چهارشنبه 18 جولای، دولت اوباما میزگردی در کاخ سفید با دعوت از چند سازمان ایرانی-آمریکایی که گویا نماینده بیش از یک میلیون ایرانی در این کشورند برگزار کرد تا در باره مسائل گوناگون منجمله سیاست واشنگتن در رابطه با جمهوری اسلامی با آنان بحث و گفتگو کرده و نظرات آنان را مورد توجه قرار دهد.
طبق معمول همیشگی، سازمان لابی نایاک به رهبری تریتا پارسی یکی از میهمانان اصلی این ضیافت بود. نایاک در سایت خودش با انتشار این خبر تاکید میکند که این سازمان سالهاست که با کاخ سفید و وزارت خارجه رابطه دارد و به آنها مشورت میدهد.
بنیاد ایرانیان مسلمان آمریکای شمالی (بنیاد ایمان) کالیفرنیا نیز یکی دیگر از سازمانهائی است که بعنوان نماینده جامعه ایرانی به کاخ سفید دعوت شده بود. رئیس این بنیاد محمد صادق نمازی خواه عضو شورای آمریکائی - ایرانی وابسته به هوشنگ امیر احمدی است.
سازمان تازه تاسیس پایا (PAAIA) نیز در این جلسه حضور داشت. این سازمان که آرام آرام لابی خودش در کنگره را توسعه میدهد به کمک چند چهره موفق ایرانی مثل فیروز نادری نفوذ بیشتری در میان ایرانیان یافته است.
گذشته از چند سازمان یاد شده، چند گروه دانشجوئی و رسانه ای نیز به این میزگرد دعوت شده بودند. یکی از آنان نماینده سایت "تهران بورو" است که محمد سهیمی از سردبیران اصلی آن است. سهیمی که تحت عنوان ضد جنگ فعالیت میکند، یکی از مدافعان سرسخت برنامه هسته ای رژیم ایران است. سهیمی در سال گذشته که تریتا پارسی مورد انتقاد ایرانیان قرار گرفت، با جمع آوری طومار و نوشتن مقاله به وکیل مدافع وی نیز تبدیل گشت.
چند گروه و دسته کوچکتر نیز به این میزگرد دعوت شده بودند که غالبا در طیف نایاک قرار دارند.  
سه سال پیش و در اوج جنبش مردمی در ایران، وزارت خارجه میرگردی با چند ایرانی برگزار کرد تا درباره نحوه برخورد با رژیم ایران مشورت کند. در آن جلسه نیز تریتا پارسی و چند نفر دیگر که عموما طرفدار دوستی و سازش با جمهوری اسلامی هستند حضور داشتند. بدنبال آن جلسه، نمایندگان دولت آمریکا با نمایندگان خامنه ای در ژنو به گفتگو نشستند تا مذاکراه و سازش کنند. این مذاکرات در حالی برگزار میشد که رژیم ایران در حال کشتار مردم در خیابانها و کهریزکی کردن زندانیان بود

هیچ نظری موجود نیست: