۱۳۹۱ تیر ۲۱, چهارشنبه

ت اطلاعات مانع ملاقات مسعود باستانی و مهسا امرآبادی شد

وزارت اطلاعات مانع ملاقات مسعود باستانی و مهسا امرآبادی شد

جوانان برای حقوق بشر ایران youth for human rights:ira
 مسعود باستانی که حدود ۵۰ روز قبل تقاضای ملاقات با همسر در بند خود مهسا امرآبادی را از مسئولین زندان کرده بود، بتازگی از سوی ریاست زندان رجایی شهر کرج مطلع گردیده وزارت اطلاعات مخالف صورت گرفتن این ملاقات می‌باشد.
به گزارش ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مسعود باستانی روزنامه نگار در بند که در زندان رجایی شهر کرج بسر می‌برد حدود ۵۰ روز پیش تقاضای ملاقات با همسر زندانی خود در بند زنان زندان اوین مهسا امر آبادی را با مسئولین زندان مطرح نموده بود که بتازگی مردانی رییس زندان رجایی شهر به وی اعلان کرد، وزارت اطلاعات مانع ملاقات وی با همسرش می‌باشد.
از سوی دیگر مادر این زندانی سیاسی نیز از دادستانی تقاضا نموده که فرزندش با همسر خود ملاقاتی داشته باشد، ولی دادستان نیز با این موضوع مخالفت کرده است.
مسعود باستانی از تاریخ ۱۴ تیر ماه ۱۳۸۸ بازداشت و به اتهام تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی برای ایجاد اغتشاش به شش سال زندان محکوم شده است. وی تا بهمن ماه ۱۳۸۸ در زندان اوین به سر می‌برد، اما در تاریخ پنجم بهمن ماه ۱۳۸۸ در اقدامی خلاف قانون و بر خلاف اصل تفکیک و طبقه‌بندی زندانیان از زندان اوین به زندان رجایی‌شهر که محل نگهداری مجرمین خطرناک است، منتقل و در این زندان نگهداری شد.
مهسا امرآبادی نیز در ۲۲ خرداد ۱۳۹۰، به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق مصاحبه و گزارش‌ از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی مقیسه به یک سال حبس محکوم شده بود. وی در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ماه سال جاری خود را برای اجرای محکومیت به زندان اوین معرفی نمود.
بررسی موارد حقوقی نقض شده در این گزارش:
•    ماده ۳۷ کنوانسیون حقوق زندانیان: زندانیان باید با نظارت لازم، اجازه ارتباط برقرار کردن با خانواده و دوستان خود در فواصل زمانی معین را داشته باشند. این ارتباط می‌تواند شامل نامه نگاری و تماس تلفنی یا ملاقات حضوری در زندان باشد.
•    ماده ۱۸۰ آئین‎نامه اجرایی سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور: کلیه محکومان و مته‌مان تحت نظارت کامل و طبق مقررات این آیین‏نامه مجاز به داشتن ارتباط با بستگان و آشنایان خود می‌‏باشند و این ارتباط بوسیله ملاقات و مکاتبه‏‌ها انجام می‌‏پذیرد.

هیچ نظری موجود نیست: