۱۳۹۱ مهر ۱۱, سه‌شنبه

«دو سند فوق محرمانه»؛ راز قتل قذافی توسط مامور مخفی فرانسوی!؟

«دو سند فوق محرمانه»؛ راز قتل قذافی توسط مامور مخفی فرانسوی!؟

هفتم مهرماه (29 سپتامبر 2012) روزنامه ايتاليايی کوريره دلا سرا از قول رامی عبيدی(مسئول ارتباط شورای انتقالی ليبی با سازمان‌های اطلاعاتی خارجی در زمان قتل قذافی) فاش کرد که گلوله‌ای که معمر قذافی را در روز ۲۰ اکتبر ۲۰۱۱ کشت از سوی يک عضو سازمان اطلاعات فرانسه شليک شده است که در تیپ انقلابی نفوذ کرده بود. پیش از این محمود جبرئیل، نخست وزیر سابق دولت انتقالی شورای ملی انتقالی لیبی در مصاحبه ای با تلویزیون رویای مصر، مستقر در قاهره گفته بود: «یک عامل خارجی برای کشتن قذافی در تیپ انقلابی نفوذ کرده بود.»

سندی فوق محرمانه مبنی بر کمک 50 میلیون یورویی قذافی به سارکوزی برای رسیدن به مقام ریاست جمهوری می تواند گشاینده راز قتل قذافی توسط مامور مخفی سازمان اطلاعات فرانسه باشد تا جلوی افشاگری قذافی به تلافی حمایت سارکوزی از شورای انتقالی لیبی و روشن شدن روابط محرمانه دولت لیبی با حکومت قذافی در صورت محاکمه قذافی بعد از دستگیری وی گرفته شود:
- کمک انتخاباتی 50 میلیون یورویی قذافی به سارکوزی

مدیا پارت وب سایت چپگرای فرانسوی 28 آوریل 2012 سندی را منتشر کرد که نشان می دهد سارکوزی رئیس جمهور سابق فرانسه در سال ۲۰۰۷ کمکی ۶۶ میلیون دلاری(50 میلیون یورو) و بلاعوض از حکومت قذافی برای مبارزات انتخاباتی خود دریافت کرده بود:


این سند که به عربی است و تاریخ سال ۲۰۰۶ را نشان می دهد به امضای "موسا کوسا" رییس وقت سرویس اطلاعات خارجی لیبی رسیده است. طبق ادعای سایت مدیاپارت، اهدای کمک بلاعوض از سوی قذافی از طریق حسابی در سوئیس که به نام شخص دیگری، افتتاح شده بود و از طریق دلال سلاح، زاید تاکیدین، صورت گرفته است که نقش واسط میان سیاستمداران فرانسه و قذافی را ایفاء می‌کرده است. این اخبار پس از آن مطرح شد که سیف الاسلام قذافی، ادعا کرد که لیبی، در انتخابات از سارکوزی حمایت مالی کرده است. وی گفته بود که سارکوزی، باید پولی را که از لیبی گرفته است، به مردم بازگرداند. 
- پشت پرده حمایت حکومت سارکوزی از شورای انتقالی لیبی


در 1 سپتامبر 2011(10 شهریور 1390) توافقنامه فوق محرمانه ای توسط روزنامه لیبرالسیون فاش گردید که در 3 آوریل 2011 بین شورای انتقالی لیبی(که اکثرا وزرای سابق حکومت قذافی بودند) و دولت فرانسه منعقد شده بود و بنابر آن در صورت حمایت فرانسه از شورای انتقالی بر ضد رژیم قذافی، تصدی 35 درصد نفت لیبی را فرانسه برعهده می گرفت! جالب اینجاست که این سند از سوی تقریبا تمام سایتهای اپوزسیون رژیم ایران تا به حال سانسور شده است!

هیچ نظری موجود نیست: