۱۳۹۲ مرداد ۲۳, چهارشنبه

پدر ابوالفضل رجبي ميگويد كه من فرزندم را سالم تحويل داده بودم و بايستي سالم تحويل بگيرم


من جنازه او را تحويل نميگيرم، چون من فرزندم را سالم تحويل داده بودم و او را سالم بايستي تحويل بگيرم.صداي مرا به تمام جهان برسانيد، چرا اين ظلم به اين بزرگي را در حق من كارگر كرده اند


جنايتكاران اداره آگاهي در شهر ميانه ابوالفضل رجبي جوان 20 ساله را زير شكنجه به قتل رساندند

پدر ابوالفضل ميگويد كه پنجشنبه 10 مرداد مأموران فرزندم را از كنار من به اداره آگاهي بردند. روز شنبه( 12 مرداد) به نزد پسرم در آگاهي رفتم او را سر حال ديدم،بدون اينكه روحيه اش را ببازد، او سر و صورتش سياه شده بود و به من گفت بابا مرا خيلي اذييت كرده و ميزنند. براي وي وكيل گرفتيم. اما روز يكشنبه وقتي پيگير وضعيت فرزندم شدم، بدون هيچ مقدمه اي مأموران آگاهي به من گفتند كه خدا پسرتان را بيامرزد. من شوكه شده بودم، مگر ميشود چنين چيزي، چون او را روز قبل ديده بودم، چطوري يك شبه پسر 20 ساله ام را اينطوري كشتند.ديگه زبانم بند آمد و نتوانستم چيزي بگويم. ... خدا ميداند كه صداي من به كجا ميرسد، من خودم يك مستأجر هستم، يك كارگرم...
من جنازه او را تحويل نميگيرم، چون من فرزندم را سالم تحويل داده بودم و او را سالم بايستي تحويل بگيرم.
صداي مرا به تمام جهان برسانيد، چرا اين ظلم به اين بزرگي را در حق من كارگر كرده اند.

قابل ذكر است كه ابوالفضل رجبي متولد ۱۳۷۲. يک کارگر معمولي در شهر ميانه در استان آذربايجان بود، که در کنار پدرش کار مي‌کرده است،مأموران آگاهي ميانه وي را به اتهام سرقت موتورسيكلت دستگير كرده بودند.
عليرضا دقيقي، وكيل ابوالفضل رجبي مي‌گويد: «اولين موضوعي که بايد در اين‌باره بگويم اين است که پليس بعد از مرگ ابوالفضل رجبي به خانواده‌اش گفته است که او ۶۰۰ دستگاه موتور را دزديده بوده، در حالي که شهر ميانه اصلا ۶۰۰ موتور ندارد که حالا او آن‌ها را دزديده باشد. موضوع ديگر که خود دادستان هم آن را قبول دارد اين است که متهم بايد ۲۴ ساعت در بازداشتگاه کلانتري نگه داشته مي‌شد و بعد به زندان برده مي‌شد و اگر کلانتري دوباره به حضورش نياز پيدا کرد با اجازه قاضي زندان او را دوباره به کلانتري برمي‌گرداندند، در حالي که اين اتفاق نيفتاده است.
طبق قوانين کلانتري مجاز بوده است تا ۲۴‌ساعت فرد بازداشتي را در بازداشتگاه کلانتري نگه دارد و بعد او را به زندان بفرستد ولي مسئولان اين کلانتري او را سه روز در بازداشتگاه کلانتري ميانه نگه داشته‌اند.

كانون حمايت از خانواده جان باختگان و بازداشتي ها-21 مرداد 1391


لينك فايل صوتي مصاحبه پدر ابوالفضل رجبي :
youtu.be/fr7sChpVk5c

هیچ نظری موجود نیست: