۱۳۸۹ بهمن ۲۱, پنجشنبه

اتحادیه اروپا شرکت در مراسم سالگرد انقلاب ایران را تحریم کرد



۹
EtehadieEuropa
رادیو فرانسه - اتحادیه اروپا به نشانۀ اعتراض به اعدام زهرا بهرامی شرکت در تمامی مراسم  سی و دومین سالگرد انقلاب اسلامی به ویژه در تهران، بروکسل و ژنو را تحریم کرد.
بیست و هفت کشور عضو اتحادیه اروپا به نشانۀ اعتراض به اعدام زهرا بهرامی شرکت در تمام مراسم سی و دومین سالگرد انقلاب اسلامی ایران را به ویژه در تهران، بروکسل و ژنو تحریم کردند. تحریم جشن های سی و دومین سالگرد انقلاب ایران در ژنو و بروکسل از آنرو صورت گرفته که این دو شهر به عنوان نماد حقوق بشر به شمار می روند. کمیتۀ سیاسی-امنیتی اتحادیه اروپا در چهارم فوریه تصمیم گرفت که شرکت در جشن های سی و دومین سالگرد انقلاب اسلامی از سوی اتحادیه اروپا تحریم شود. این تصمیم در واقع اعتراضی است به اعدام زهرا بهرامی شهروند هلندی ایرانی تبار توسط جمهوری اسلامی ایران که بدون اعتنا به اعتراض های هلند و اتحادیه اروپا خانم بهرامی را به قاچاق مواد مخدر متهم و سپس به همین اتهام اعدام کرد. به موجب این تصمیم هیچ یک از دیپلمات های اروپایی در هیچیک از مراسم سی و دومین سالگرد انقلاب اسلامی در تهران از جمله در ضیافت رییس جمهوری ایران، محمود احمدی نژاد، شرکت نمی کنند. در پی اعدام زهرا بهرامی دولت هلند تماس های دیپلماتیک خود را با جمهوری اسلامی ایران به حال تعلیق درآورد و سفیر خود را در تهران فراخواند. وزیر امور خارجۀ هلند نیز اعدام زهرا بهرامی را اقدام یک "رژیم وحشی" توصیف کرد و وزارت امور خارجۀ هلند رفتار غیرمحترمانه جمهوری اسلامی ایران را با جسد زهرا بهرامی شدیداً محکوم نمود. نه تنها دولت ایران از تحویل جنازۀ زهرا بهرامی به خانواده و بستگانش خودداری کرد، بلکه بدون اجازۀ آنان جسد خانم بهرامی را در ۴۰۰ کیلومتری تهران دفن نمود.
رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت امور خارجۀ جمهوری اسلامی در واکنش به این سخنان هلند را کشوری غیرمتمدن خواند و سپس مدعی شد که اتحادیه اروپا به مأمن جنایتکاران و تروریست ها تبدیل شده اس

هیچ نظری موجود نیست: