۱۳۹۱ آبان ۲۸, یکشنبه

نیمه شب نوشته ها – 25 – هشدار به مبارزان جوانی که خطر می کنند!

نیمه شب نوشته ها – 25 – هشدار به مبارزان جوانی که خطر می کنند!




دوستی بسیار گرامی و اهل قلم و دوات در نامه ای پرمهر برایم نوشت و درخواست کرد که برایش این سطور را بفارسی بنویسم و مسئولانه تقاضا داشت که این هشدار را به فارسی نوشته و منتشر کنم. امکان نوشتن به فارسی برای ایشان مقدور نبود. هم از اینرو با کمال میل نکاتی را که  تذکر داده بود برایتان مینویسم.
هشدارها به نسل جوانی است که شادمان از پیشرفت های الکترونیکی و سهولت ارتباط با انسانها و همفکران خود از مناسبات و سیستم های همگانی و در فضای بی در و پیکر مجازی استفاده می کنند بی آنکه بدانند از سوی مراکز اطلاعاتی و پلیسی اینترنتی جمهوری اسلامی کنترل و ردیابی خواهند شد. به عبارت دیگر حکومت مزدوران بسیاری را روانه مناسبات جمعی اینترنتی می کند که وظیفه ای جز جمع آوری اطلاعات و در نهایت به تله انداختن مخالفان خود در داخل و خارج کشور ندارند.
چکیده مطلب این است که بسیاری از جوانان پاک و پر شوق و دینامیک سرخوش از وجود امکانات موجود همچون فیس بوک و توئیتر و یوتیوب و مسنجرها از آن بهره برداری می کنند بدون آنکه نکات امنیتی ضروری را در نظر بگیرند. تجربه بسیاری از ما در تبعید اما خلاف آن را اثبات می کند. 
میدانیم که تعدادی از زندانیان جوان سیاسی یا مدنی و حقوق بشری از همین طرق و از سوی دستگاههای امنیتی رژیم دستگیر شده, در زندانند و تعدادی هم اعدام شده اند. میدانیم که رژیم از سیستم هائی بهره میبرد که میتوانند نامه نگاری های معمولی از طریق یاهو و گوگل و چت روم های فارسی زبان اینترنتی و سایر شبکه ها را تحت نظر گرفته و به ارتباطات فعالین سیاسی شناخته شده ردیابی کند.
 دست کم گرفتن توانائی های رژیم که رذیلانه و خشن مورد بهره برداری قرار میدهد و جوانان رشید و آزاد اندیش کشورمان را بزندان و شکنجه گاهها میبرد, ساده انگاری است.
دوست عزیز ما متذکر شده است که افرادی که در داخل هستند دوستانشان را در پروسه زمانی طولانی تری برای ارتباط انتخاب کنند و چنانچه با خارج از کشور تماس می گیرند حتما از کانال های صد در صد مطمئن استفاده کنند.
این موضوع نباید به جو بی اعتمادی در میان ما دامن بزند اما یک نکته را در نظر داشته باشید که مزدوران جمهوری اسلامی در قامت اطلاعات چی ها با ظاهری غیر اسلامی وارد می شوند تا اعتماد جلب کنند. با توجه به اینکه تعدادی از دستگیرشدگان اخیر از چنین مجاری مجازی شناخته و دستگیر شده اند. تقاضای ما دقت بیشتر شما عزیزان در اینگونه ارتباطات می باشد.
گزارشگران
بهروز سورن

هیچ نظری موجود نیست: