۱۳۹۱ دی ۱, جمعه

پیکر چهار نفر از معدنچیانی که در حادثه معدن زغال‌ سنگ یال شمالی طبس جان خود را از دست داده بودند در شهر طبس تشییع و پیکر چهار معدنچی فوت شده دیگر دیروز به زادگاهشان منتقل شد.

مردم داغدار طبس در ابتدای این مراسم با حضور در محل هیئت مذهبی ابوالفضل طبس که در و دیوار آن مملو از پلاکاردهای تسلیت بود، در تشییع جنازه  هشت معدنچی جانباخته در اثر حادثه معدن طبس شرکت کردند.

حضور مردم در مراسم تشییع جانباختگان حادثه معدن طبس بسیار چشمگیر بود به نحوی که تعداد شرکت‌ کنندگان بالغ بر ۱۰ هزار نفر تخمین زده می‌شود و حضور چنین جمعیتی در طبس برای تشییع، سابقه نداشته است. ازدحام جمعیت به حدی بود که امکان اقامه نماز بر پیکر معدنچیان متوفی در محل هیئت وجود نداشت

امشب طبس شب یلـــــــــدا ندارد
 
کارگران معدن زغال سنگ طبس در عمق 300 متری زمین و در دو شیفت کاری 6 ساعته در روز کار می کنند ،این کارگران با قرارداد پیمانکاری، ماهیانه 400 هزار تومان که حداقل حقوق تامین اجتماعی است، را دریافت می کنند. 
کار کردن در معادن زغال سنگ به دلیل خطر ریزش معدن و وجود انواع گازها کشنده و گرد زغال و خاک معلق در فضای معدن خطرات بسیار زیادی را برای سلامتی کارگران در پی دارد. این هشداری بود که چند ماه پیش یکی از خبرگزاریهای دولتی از آن خبر داده بود که عکسهای آن را میتوانید در ذیل مشاهده کنید:
 
(تصاویر منتشر شده در خبرگزاری مهر در تاریخ ۱۳۹۱/۰۵/۱۴)  
به دقت مشـــــــــاهده کنید




































هیچ نظری موجود نیست: