۱۳۹۲ تیر ۶, پنجشنبه

مطالبات اشرف علیخانی (ستاره) زندانی سیاسی پیشین از داخل ایران

مطالبات اشرف علیخانی (ستاره) زندانی سیاسی پیشین از داخل ایران


خواست و مطالباتم را به سه بخش تقسیم میکنم :

بخش اول - بعنوان یک انسان : در این جهان پهناور و عصر ارتباطات که دیگر هیچ دیوار بتونی فیلترینگ و هیچ تیغ سانسور و تحریم و خفقانی قادر به مسدود ساختن انتشار آگاهی و دانش و شناخت از اوضاع زندگی مردم دیگر کشورها نیست، خواهان آزادی بیان و قلم و اندیشه ، و تضمین امنیت ِ پس از آن ، و رفع تمام محدودیتهای ارتباطی و رسانه ای هستم. چه بلحاظ سیاسی و چه بلحاظ غیر سیاسی، هر نوع سد و مانعی که باعث توقف رشد فکری جوامع گردد، بشدت مذموم و محکوم است. بنابراین خواهان برقراری " آزادی " و امکان ایجاد ارتباطات بین المللی مردم ایران با تمام دنیا هستم ، زیرا رشد و ترقی یک کشور بستگی به ایده ها و خلاقیتهایی دارد که بدون فرانگری و صلح و پیوند با سایر ملل ، هرگز میسر نخواهدشد.

بخش دوم – بعنوان یک ایرانی : اگرچه با استقرار آزادی ، مردم به رشد و بلوغ ذهنی و فکری در تمام زمینه ها دست خواهند یافت، اما از آنجا که یکشبه امکان این رشد و شکوفایی وجود ندارد ، خواستار رفع تمام قوانین تبعیضی بین مردم کشورم ، و همچنین خواستار حذف هر نوع خشونت و رفتار غیر انسانی و ضد بشری در قوانین حقوقی و جزایی ایران هستم. برابری جنسیتی و قومی و مذهبی ، و نگاهی به تساوی بین انسانها.

بخش سوم – بعنوان فردی از طبقهء محروم و فلاکت زده : از آنجایی که در طی 34 سال اخیر، تمام دوران کودکی ، نوجوانی ، جوانی و حال میانسالی ِ ما بر اثر سیاستهای غلط و ضد مردمی حاکمان مملکت ، به تباهی و تلخی و خون دل خوردن و زجرکشیدن گذشته ، خواهان اعتراف و عذرخواهی ِ مسئولین کشور به اشتباهات 34 سالهء خود و تفویض و انتقال قدرت به نمایندگان واقعی از طبقات مختلف مردم هستم. نمایندگان واقعی مردم نیز فقط و فقط کسانی هستند که درد گرسنگی و بی لباسی و سرمای تن و دل کودکان و زنان و جوانان را بفهمند. نمایندگان واقعی مردم فقط و فقط کسانی هستند که شعور و درک برای فهم این جمله را داشته باشند که : هرچه را بر خود نمی پسندی، بر دیگران مپسند


اشرف علیخانی
( ستاره.تهران)

هیچ نظری موجود نیست: