۱۳۹۲ خرداد ۱۵, چهارشنبه

سیدحسین رونقی ملکی زندانی سیاسی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین،


سیدحسین رونقی ملکی زندانی سیاسی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین، بدلیل عدم تحویل داروهایش از طرف مامورین زندان اوین با وضعیت جسمی بدی روبرو شده است.
، این فعال حقوق بشر زندانی که روز سه شنبه ۳۱ اردیبهشت در پی عدم تمدید مرخصی بدلیل انتخابات ریاست جمهوری، خود را به زندان اوین معرفی کرده بود در اثر بی توجهی مسوولان و بهداری زندان اوین هنوز نتوانسته است به داروهای خود دسترسی پیدا کند.
به هنگام ورود این زندانی سیاسی به زندان اوین داروها و کلیه لوازم وی توقیف شده است و این در حالی است که وی بدلیل بیماری و کم کاری کلیه و مشکل التهاب پروستات و مثانه، باید هر روز دارو مصرف کرده و درمان خود را ادامه دهد.
بر اساس نظر پزشکان متخصص و پزشکی قانونی محیط زندان از لحاظ دسترسی به امکانات فوق تخصصی و دارویی و نبود تغذیه مناسب و محیط بهداشتی آلوده محیط مناسبی برای نگهداری وی نیست اما مقامات دادستانی تهران از تمدید مرخصی وی خودداری کرده اند و به نظر میرسد این اقدام در راستای ایجاد فضای امنیتی در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بوده است .
طی هفته های گذشته این وبلاگ نویس زندانی در بیمارستان هاشمی نژاد بستری و تحت عمل جراحی قرار گرفته بود که با تلاش پزشکان و بخاطر شرایط مناسب بیرون از زندان وضعیت کلیه چپ وی با ۱۷ درصد کارایی و کلیه راست وی با ۸۳ درصد خوب گزارش شده بود. اما اکنون بیم آن می رود که با برگشتن وی به زندان و عدم دسترسی به امکانات درمانگاهی و دارویی و تغذیه مناسب وضعیت جسمی وی رو به وخامت برود.

هیچ نظری موجود نیست: