۱۳۹۲ اسفند ۱۵, پنجشنبه

سیا به شنود نادرست کارمندان سناتورهایی متهم شده است که وظیفه تحقیق در مورد برنامه های بازجویی های این سازمان را داشتند.

جاسوسی سیا از کارمندان سنا


cia 06032014 هر از چندی خبر اتهامات جدیدی مبنی بر شنود های گسترده سیا و جاسوسی از شهروندان در سراسر جهان  حتی سیاستمداران درجه اول هم پیمان با آمریکا می رسد بنا بر این خبرها، حتی مقامات بالای آمریکا و کارمندان آنها نیز از این جاسوسی و شنود در امان نیستند. بنا بر گزارش  صدای آمریکا، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا، در مورد اتهام شنود نادرست ماموران سیا از شماری از کارکنان سنا، تحقیق داخلی می کند.
سیا به شنود نادرست کارمندان سناتورهایی متهم شده است که وظیفه تحقیق در مورد برنامه های بازجویی های این سازمان را داشتند.
دیان فینشتاین، سناتور دموکرات، روز چهارشنبه به خبرنگاران از تحقیق بازرس کل سازمان سیا در این باره خبر داد و گزارش های پیشین روزنامه های نیویورک تایمز و مککلاتچی را تایید کرد.
فینشتاین رئیس کمیته اطلاعات سنا است که تحقیقی چهار ساله درباره برنامه بازداشت و بازجویی سیا از متهمان فعالیت های ترویستی انجام داد. این برنامه پیشین سیا در ریاست جمهوری جورج دبلیو بوش آغاز شد و اکنون تمام شده است.
سیا با کارکنان سنا توافق کرده بود که کامپیوترهایش را در اختیار آنان بگذارد تا به توانند به چندین میلیون صفحه از اسناد طبقه بندی شده دسترسی داشته باشند.
گفته می شود ماموران سیا بدون داشتن اجازه این کامپیوتر ها را جستجو کرده اند تا «فعالیت» کارکنان سنا را رصد کنند. قانونگذاران این اقدام را نقض توافق با سیا می خوانند.
جان برنان، مدیر سازمان سیا روز چهارشنبه در بیانیه ای از آنچه «اتهامات ساختگی» قانونگذاران خواند، ابراز تاسف عمیق کرد.

هیچ نظری موجود نیست: