۱۳۹۲ مهر ۲۷, شنبه

سومین روز اعتصاب غذای دکتر اسدی در زندان اوین

سومین روز اعتصاب غذای دکتر اسدی در زندان اوین


images (1)فعالان در تبعید: زندانی سیاسی دکتر اسدالله اسدی، در اعتراض به عدم مرخصی و خلاف وعده مسوولان زندان دست به اعتصاب غذا زد.
بنا بر اطلاع “کمپین صلح فعالان در تبعید”، دکتر اسدالله اسدی پزشک 53 ساله و زندانی بند 350 اوین که از وضعیت جسمانی وخیم رنج می برد؛ در اعتراض به خلاف وعده مسوولان زندان مبنی بر مرخصی استعلاجی؛ در سومین روز اعتصاب غذا به سر می برد.
این پزشک سالخورده در حالی با کارشکنی مسوولان زندان برای  مرخصی استعلاجی مواجه است که طی سه سال گذشته، هرگز از مرخصی استفاده نکرده است و اکنون 2 ماه مانده به خاتمه دوران حبس، با وجود مشکلات جسمی و روحی شدید قادر به تحمل کیفر نیست.
گفتنی است وی که پس از تحمل 9 ماه حبس در بندهای امنیتی و نیز شکنجه های شدید مجبور به قبول کردن اتهامات و اعترافات تحمیلی از سوی بازجویان خود در خصوص ارتباط با دول متخاصم اعلام شده بود، از ناراحتی عصبی، قلبی , گوارشی، دهان، دندان و ضعف بینایی و آرتروز گردن رنج می برد.
طبق اطلاع این کمپین علیرغم ثبت درخواست مرخصی پزشکی ایشان در بهداری زندان اوین؛ و علیرغم وعده های پیشین، دادستانی تهران با درخواست مرخصی استعلاجی و مرخصی متصل به آزادی دکتر اسدی مخالفت کرده است.
دکتر اسدالله اسدی متولد 1341، ساکن تبریز، پزشک عمومی و بازنشسته آموزش و پرورش میباشد. وی در تاریخ 21 تیرماه 1389 به هنگام مراجعت به مطب خود در تبریز توسط نیروهای اداره اطلاعات تبریز بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد، به گونه ای که خانواده وی طی چند هفته نخست هیچگونه اطلاعی از سرنوشت ایشان در دست نداشتند.
وی ابتدا در دادگاه انقلاب شعبه 15 به ریاست قاضی صلواتی محاکمه و طبق ماده 508 قانون مجازات اسلامی به ده سال و نیم حبس تعزیری محکوم شد که در دادگاه تجدید نظر به 5 سال حبس تعزیری کاهش یافت.
اما پس علیرغم این کاهش حکم  ، مردم آذربایجان به ویژه مناطق زلزله زده، به دلیل خدمات انسان دوستانه پزشکی که ایشان در آن مناطق به مردم ارائه داده بود، با تهیه طوماری بیش از 80 روستا، ضمن اعتراض به حکم صادره، خواستار آزادی هر چه سریعتر وی شدند که با پیگیری ها ایشان، در نهایت حکم صادره به سه سال و نیم کاهش یافت.
گفتنی است پیشتر دکتر اسدالله اسدی پس از شکنجه های اولیه و اعترافات اجباری، در  اسفند سال ۱۳۹۰ دست به خودکشی زده بود که با کمک زندانیان بند ۳۵۰ از مرگ نجات پیدا کرد.

هیچ نظری موجود نیست: