۱۳۹۲ بهمن ۱۵, سه‌شنبه

وزیر جنگ اسرائیل در میان مستمعین سخنرانی وزیر خارجه ایران در مونیخ + تصاویر


خبرگزاری فارس: «موشه یعلون» وزیر جنگ اسرائیل امروز بر خلاف معمول، در حین صحبت مقام ایرانی در محل نشست ماند و سالن را ترک نکرد.
امروز در ساعات پایانی نشست امنیتی مونیخ، میزگردی با موضوع ایران برگزار شد. «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران، «یوکیا آمانو» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، «کارل بیلت» وزیر خارجه سوئد و «کریس مورفی» سناتور آمریکایی چهار شرکت‌کننده این میزگرد بودند.
فارغ از صحبت‌های مهمی که در این میزگرد مطرح شد، موضوعی که نظر بسیاری از رسانه‌ها را جلب کرد، اقدام غیرمعمول هیئت اسرائیلی حاضر در نشست امنیتی مونیخ بود.
بر خلاف سخنرانی رئیس‌جمهور ایران در مجمع عمومی سازمان ملل که هیئت اسرائیل به دستور مستقیم «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی سالن را ترک کرد، امروز «موشه یعلون» وزیر جنگ اسرائیل که آخرین سخنران نشست امنیتی بود، در محل برگزاری میزگرد ماند و سالن را ترک نکرد. علاوه بر یعلون، «ران پروسور» نماینده رژیم‌صهیونیستی در سازمان ملل نیز در محل این نشست حضور داشت.
israelDMzarrifSpeech.jpg
وزیر جنگ اسرائیل در میزگرد «ایران» (نفر اول ردیف اول)
یعلون در سخنرانی خود بعد از پایان میزگرد «ایران»، به گروه 1+5 توصیه کرد در مذاکرات به ایران اعتماد نکنند. وی همچنین مدعی شد که ایران به دلیل تحریم‌های اقتصادی پای میز مذاکره آمده و در تلاش است تا با مذاکره وضعیت اقتصادی خود را بهبود بخشد.
او به مذاکرات سازش نیز پرداخت و گفت امیدوار است که این مذاکرات به نتیجه برسد، اما اگر هم نرسد اسرائیل مشکلی پیدا نمی‌کند. «جان کری» وزیر خارجه آمریکا دیروز در جریان سخنرانی‌اش در نشست امنیتی مونیخ گفته بود در صورتی که مذاکرات سازش با شکست مواجه شود، ممکن است اسرائیل از سوی برخی کشورها با تحریم روبرو شود. این اظهارات با واکنش تند اسرائیلی‌ها مواجه شد، تا جایی که سخنگوی کری با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد صحبت‌هایش در حمایت از اسرائیل بوده است.

هیچ نظری موجود نیست: