۱۳۹۳ فروردین ۱۳, چهارشنبه

صدور حکم مصادره برج ایرانی در نیویورک

 

دادگاهی در آمریکا حکمی را صادر کرد که بر اساس آن برجی در نیویورک به اتهام همکاری شرکتهای مستقر در آن با ایران باید مصادره شوند که بنیاد علوی نیز در میان آنها به چشم می‌خورد.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از نیویورک پست، «کاترین فارست»، یک قاضی فدرال آمریکایی در منهتن نیویورک حکمی را صادر کرد که بر اساس آن برج بلندی در منطقه «میدتاون» نیویورک به اتهام فعالیت شرکتهای مرتبط با ایران در آن مصادره شود.
این دادگاه در حکمی مدعی همکاری این شرکتها با ایران به عنوان جبهه حمایت از تروریسم شده است. این ساختمان شماره 650 واقع در خیابان پنجم این منطقه است.
در این حکم آمده است که دارایی‌های توقیف شده شرکتهای Assa Corp و Assa Co. Ltd و همچنین بنیاد علوی باید به قربانیان حملات تروریستی، از جمله حملات 11 سپتامبر، داده شود.
فارست مدعی است که این شرکتها با دولت ایران روابط مستقیم تجاری دارند و از طریق بانک ملی ایران پول به گردش درآورده‌اند.
در حکم فارست آمده است: به همین دلایل مصادر همه ساختمان 650 خیابان پنجم غیرطبیعی نیست.
این قاضی به اقدامات خیریه بنیاد علوی اذعان کرد، اما گفت که این برای دلیل کافی برای تبرئه نیست. این حکم می‌نویسد: دادگاه از فعالیت‌های خیرخواهانه علوی از قبیل کمک به دانشگاهها، مدارس و برنامه‌های هنری و ادبی اطلاع دارد. با وجود این اقدامات خیریه‌ای، اقدامات (بنیاد) علوی از طرف شرکت Assa، بانک ملی و ایران، مجرمیت آن را باعث می‌شود.
در حکمی که فارست آن را جمعه صادر کرد، 6 ملک دیگر در کویینز، تگزاس، کالیفرنیا، ویرجینیا و مریلند نیز باید مصادره شوند.
منبع:فارس
اگر عضو یکی از شبکه‌های زیر هستید می‌توانید این مطلب را به شب

هیچ نظری موجود نیست: