۱۳۹۳ تیر ۲۲, یکشنبه

ویدئویی دردناک از کودک‌آزاری در یک مهدکودک؛ پدیده کودک‌آزاری تا چه میزان در مهدها رایج است؟


هشدار این گزارش حاوی تصاویر خشونت آمیز و آزار دهنده است

به تازگی ویدئویی در شبکه های مجازی منتشر شده که نشان دهنده خشونت شدیدی است که در یک مهدکودک با یکی از کودکان صورت میگیرد. در ابتدا با خشونت و زور به کودک غذا داده میشود و در مرحله بعد نیز مربی مهد، کودک را مورد ضرب و شتم قرار میدهد و نهایتا نیز وی را از موهایش بلند میکند و همراه با ضرب و شتم رهایش میکند. مکان و زمان وقوع این اتفاق کاملا مشخص نیست تنها حدس زده میشود محل وقوع این اتفاق دردناک منطقه شمال غربی ایران باشد.

اما جدا از این بحث که این مورد خاص که در این ویدئو دیده میشود در ایران رخ داده باشد یا خیر، آیا خشونت علیه کودکان در مهدهای کودک در ایران وجود دارد؟
آمار مشخصی از خشونت احتمالی در کودکستان ها و یا دبستان ها در ایران وجود ندارد، اما هر از چند گاهی ویدئویی، برشی از خشونتی که میزان آن مشخص نیست را در سیستم آموزشی ایران به نمایش میگذارد و در شبکه های مجازی و سایت های خبری، حسابی خبرساز میشود. اما هر چه هست بسیاری از خانواده ها و مادران از وضعیت برخی از مهدکودک ها نگرانند و یا تجربه های خوبی ندارند. نشانه آن پست ها و اظهاراتی است که مادران در «فروم» های مختلف در این باره منتشر میکنند.

هیچ نظری موجود نیست: