۱۳۹۳ مهر ۱۱, جمعه

*سیطره داعش بر شهر کوبانی در شمال سوریه






*سیطره داعش بر شهر کوبانی در شمال 












بزرگ تر از اسد است
µµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµ

دختران و زنان داعشی.. تينیجرهایی که می‌خواهند «جهادگر» به دنیا بیاورند

 

 
پدیده زنانی که به گروه داعش می‌پیوندند، همچنان برای بسیاری از مراجع بین‌الملل و غربی، سوال برانگیز است. اگرچه برخی از تفسیرها برای این پدیده مطرح شده اما دلایل حقیقی آن همچنان به آسانی قابل فهم نیست. در گزارشی که روزنامه بریتانیایی گاردین منتشر کرده، منابع بریتانیایی گفته‌اند که صدها زن و دختر، خانه و کاشانه خود را در کشورهای غربی رها کرده تا به شبه نظامیان تکفیری در خاورمیانه بپیوندند. بیشتر آن‌ها نیز دختران تينیجری هستند که سنشان از ۱۵ سال تجاوز نمی‌کند. گویا این دختران برای ازدواج با شبه نظامیان و پیوستن به جامعه «همسران مجاهدان» به سوریه سفر می‌کنند. اکثر آن‌ها اسلحه به دست نمی‌گیرند بلکه ماموریتشان، به دنیا آوردن «کودکانی برای جهاد» است. اما جذب این زنان و دختران، از راه شبکه‌های اجتماعی صورت می‌گیرد. روزنامه بریتانیایی خاطرنشان کرده است که ۱۰ درصد از زنان و کودکانی که با گروه‌های تندرو ارتباط برقرار می‌کنند، از آن‌هایی هستند که اروپا، آمریکایی شمالی و استرالیا را ترک می‌کنند و راهی خاورمیانه می‌شوند. فرانسه بیشترین شمار این زنان و دختران را به خود اختصاص می‌دهد به گونه‌ای که نسبت زنان فرانسوی ۲۵ درصد همه زنان غربی است که به تندروها پیوسته‌اند. به گفته لویس کابریولی رئیس سابق سازمان امنیت فرانسه، به نظر می‌رسد دلیل اصلی جذب این دختران، به دنیا آوردن کودکان «جهادی» و در ادامه، «گسترش اسلامی» باشد. در همین حال کارشناسانی در زمینه مبارزه با تروریسم در بریتانیا می‌گویند حدود ۵۰ زن و دختر بریتانیایی به داعش پیوسته‌اند که ۱۰ تن از آن‌ها برای جنگ به سوریه رفته‌اند. کارشناسان بر این باورند که این زنان بریتانیایی، هم‌اینک در شهر الرقه حضور دارند. در همین زمینه، لویس کابریولی می‌گوید: «در بیشتر وضعیت‌ها، دختران برای ازدواج با جهادی‌ها می‌روند. آن‌ها به اندیشه حمایت از مجاهدان و به دنیا آوردن کودکانی برای ادامه جنگ و انتشار اسلام، باور می‌آورند.» او می‌افزاید در صورت کشته شدن همسرشان، با آن‌ها به عنوان «همسر شهید» رفتار می‌شود. کارشناسان در مرکز بین‌المللی بررسی تندروی در دانشگاه «کینگز کلودیگ» به این نتیجه رسیده‌اند که بیشتر زنان و دخترانی که به داعش می‌پیوندند، ۱۶ تا ۲۴ ساله هستند. پژوهشگران می‌گویند که اکثر این زنان و دختران، فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها هستند که خانواده‌های خود را رها می‌کنند. آن‌ها تاکید می‌کنند که سمت و سوی تندروی در میان تینیجرها، بیشتر شده است. با این وجود، شمار دقیق زنان و دختران غربی که به داعش پیوسته‌اند، همچنان مبهم است و با توجه به پراکنده بودن اطلاعات میان کشورهای غربی، نمی‌توان در این باره به طور دقیق سخن گفت.
منبع: العربیه
µµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµµ
داعش در آستانه اشغال «کوبانی» و قتل عام مردم / هشدار اوجالان به دولت ترکیه 

"عبدالله اوجلان رهبر حزب کاگردان کردستان ترکیه که هم اکنون در زندان دولت ترکیه به سر می برد نیز از آنکارا خواست با دخالت، مانع از سقوط کوبانی شود. او تهدید کرد در صورت سقوط شهر کوبانی به دست داعش، مذاکرات صلح با دولت ترکیه را متوقف می کند.
نیروهای داعش در آستانه اشغال شهر کوبانی سوریه هستند.
به گزارش عصرایران، شهر کردنشین کوبانی سوریه 52 هزار نفر جمعیت دارد و در فاصله دو کیلومتری مرزهای ترکیه قرار دارد. این شهر هم اکنون در محاصره نیروهای داعش است و هر لحظه امکان سقوط این شهر به دست داعش وجود دارد.
پیش بینی می شود در صورت سقوط کوبانی، قتل عام گسترده ای توسط داعش صورت بگیرد. شهر کوبانی در زبان عربی "عین العرب" نامیده می شود.
"عبدالله اوجلان رهبر حزب کاگردان کردستان ترکیه که هم اکنون در زندان دولت ترکیه به سر می برد نیز از آنکارا خواست با دخالت، مانع از سقوط کوبانی شود. او تهدید کرد در صورت سقوط شهر کوبانی به دست داعش، مذاکرات صلح با دولت ترکیه را متوقف می کند.
فرار مردم از حملات داعش - کردستان سوریه
داعش در آستانه اشغال کوبانی سوریه و قتل عام مردم
رسانه ها می گویند شمار زیادی از کردهای ترکیه و عراق برای جلوگیری از سقوط شهر کوبانی به دست داعش، به سمت این شهر رفته اند. همزمان تعداد زیادی از مردم کُرد ساکن شهر کوبانی برای فرار از جنگ به سمت مرزهای ترکیه رفته اند.
جنگنده های ائتلاف به رهبری آمریکا نیز مواضع داعش در اطراف شهر کوبانی را مورد هدف قرار دادند با این حال به نظر می رسد این حملات تاثیری در جلوگیری از پیشروی داعش ندارد.
آرامگاه سلیمان شاه
همزمان آرامگاه "سلیمان شاه" پدربزرگ بنیانگذار سلسله حکومتی عثمانی ها واقع در کشور سوریه نیز به یکی از سوژه های جنگ با داعش تبدیل شده است.
این آرامگاه 700 ساله در خاک سوریه و در فاصله 30 کیلومتری از مرز ترکیه قرار دارد. احمد داوود اوغلو وزیر خارجه وقت ترکیه در ماه مارس گذشته گفته بود کشورش به هر حمله ای به این آرامگاه پاسخ خواهد داد.
رسانه ها می گویند ممکن است حمله داعش به این آرامگاه به بهانه ای برای دخالت نظامی ترکیه در سوریه تبدیل شود. دولت ترکیه هم از پارلمان این کشور خواست مجوز دخالت نظامی آنکارا در سوریه را صادر کند.
درگیری ها در شهر کوبانی سوریه از مرز ترکیه دیده می شود
داعش در آستانه اشغال کوبانی سوریه و قتل عام مردم
این آرامگاه توسط دهها نفر از افراد مسلح ترکیه تحت حفاظت است. براساس قرارداد سال 1921 میان دولت های ترکیه و فرانسه، محدوده این آرامگاه به عنوان بخشی از خاک ترکیه به شمار می آید. به همین دلیل این آرامگاه توسط نظامیان ترکیه مورد حفاظت است و پرچم این کشور نیز برفراز آن قرار دارد. این قرارداد هنگامی امضا شد که سوریه تحت قیومیت فرانسه قرار داشت.
داعش و دیگر گروه های افراط گرای اسلامی در سوریه و عراق، بسیاری از آرامگاه ها و مقبره ها را تخریب کرده اند.
مورخان می گویند سلیمان شاه پدر بزرگ عثمان اول بنیانگذار امپراتوری عثمانی به هنگام یکی از سفرهایش از اسب خود زمین خورد، به درون رودخانه فرات پرتاب و غرق شد.
تانک های ارتش ترکیه در مرز سوریه
داعش در آستانه اشغال کوبانی سوریه و قتل عام مردم

*****************************************************************
داعش هفت مرد و سه زن را در منطقه‌ای کرد نشین در شمال سوریه سر برید

 
 
شبه نظامیان گروه دولت اسلامی موسوم به داعش، سر هفت مرد و سه زن را در منطقه‌ای کرد نشین در شمال سوریه بریدند. دیده‌بان حقوق بشر سوریه با اعلام این خبر افزود که به نظر می‌رسد این اقدام برای ترساندن ساکنانی است که در برابر شبه نظامیان داعش، مقاومت می‌کنند. بنا بر این گزارش، دو تن از مردان و سه زن، از شبه نظامیان کردی هستند که علیه گروه داعش می‌جنگیدند. اما چهار نفر از قربانیان، از اعضای گروه‌های مسلح مخالف حکومت بشار اسد رئیس جمهوری سوریه بودند. یکی از قربانیان هم شهروند کرد غیر نظامی بود. این اتفاق در منطقه‌ای در ۱۴ کیلومتری شهر کردنشین عين عرب (کوبانی) روی داد که در محاصره شبه نظامیان داعش قرار دارد. این برای نخستین بار نیست که گروه داعش اقدام به بریدن سر اعضای گروه‌های مخالف خود و غیر نظامیان در عراق و سوریه می‌کند. داعش هنگامی که با عشایر سنی در شرق سوریه می‌جنگید، اقدام به بریدن سرهای افراد دستگیر شده این عشایر می‌کرد تا از این راه رهبران محلی را بترساند و آن‌ها را مجبور به عقب نشینی از نبرد کند. این گروه تندرو، با همین روش دو خبرنگار خارجی آمریکایی و یک فعال بریتانیایی در زمینه امداد رسانی را کشت.
منبع: العربیه

هیچ نظری موجود نیست: