۱۳۹۳ دی ۲۳, سه‌شنبه

اجساد یوهان کوهن، ۲۳ ساله، یوآف حتب، ۲۲ ساله، فرانسوا میشل سعده، ۶۴ ساله، و فیلیپ براهام، ۴۵ ساله روز سه شنبه، ۲۳ دی (۱۳ ژانویه) با هواپیما وارد بیت المقدس شد

تشییع جنازه یهودیان کشته شده در حملات پاریس در اسرائیل برگزار شد


از بالا و چپ به راست: کوهن، براهام، سعده و حتب در حمله به فروشگاه مواد غذایی یهودیان کشته شدند
جنازه چهار یهودی که در حملات مسلحانه هفته گذشته در پاریس کشته شده بودند در بیت المقدس تشییع شده است.
اجساد یوهان کوهن، ۲۳ ساله، یوآف حتب، ۲۲ ساله، فرانسوا میشل سعده، ۶۴ ساله، و فیلیپ براهام، ۴۵ ساله روز سه شنبه، ۲۳ دی (۱۳ ژانویه) با هواپیما وارد بیت المقدس شد و روون ریولین، رئیس جمهوری، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و شماری از مقامات دولتی اسرائیل در مراسم تشییع جنازه شرکت داشتند.
این چهار نفر از جمله هفده نفری بودند که به دست مهاجمان مسلح وابسته به گروه های اسلامگرای تندرو در هفته گذشته کشته شدند.
عملیات مهاجمان با حمله به دفتر نشریه فکاهی شارلی ابدو در روز چهارشنبه هفته گذشته آغاز شد که دوازده کشته برجای گذاشت. طی دو روز بعد، حملات مسلحانه دیگری در نقاط دیگر پاریس صورت گرفت که در جریان آن، پنج تن دیگر کشته شدند.
چهار نفری که اجسادشان به اسرائیل انتقال یافت یهودیانی بودند که در حمله مسلحانه به یک فروشگاه مواد غذایی خاص یهودیان کشته شدند.
به گفته رسانه‌های خبری، جامعه پانصد هزار نفری یهودیان فرانسه از این حادثه تکان خورده و جوامع یهودی در سایر کشورهای اروپایی نیز در مورد ظهور احساسات یهودی ستیزی و اقدامات خشونت آمیز افراطیون اسلامگرا علیه یهودیان احساس نگرانی می‌کنند.
مقامات اسرائیلی از یهودیان اروپایی دعوت کرده‌اند تا به اسرائیل مهاجرت کنند و رئیس جمهوری اسرائیل نیز در سخنان خود در مراسم تشییع جنازه روز سه‌شنبه، این دعوت را تکرار کرد.
روون ریولین گفت"بازگشت به وطن اجدادی شما لزوما نباید به دلیل نگرانی، از سر استیصال، به خاطر موج خشونت و ناشی از ترور و ترس باشد بلکه ما می‌خواهیم شما به خاطر عشق به اسرائیل، مهاجرت به اسرائیل را برگزینید." آقای ریولین افزود: "قابل قبول نیست که هفت دهه پس از هلوکاست نازی‌ها، هنوز هم یهودیان با ترس در خیابان های اروپا راه بروند."

مراسم تشییع جنازه در بیت المقدس

هیچ نظری موجود نیست: