۱۳۹۲ آذر ۸, جمعه

در چند روز گذشته در دانشگاه ها شاهد دو واقعه دلخراش بوده ایم؛ یک کارگر ساختمانی صبح روز یکشنبه ی هفته ی جاری با سقوط از روی داربست ساختمان ابوریحان واقع در دانشگاه صنعتی امیرکبیر درگذشت و همچنین شب چهارشنبه یکی از دانشجویان دانشکده پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران واقع در کرج، در اثر برق گرفتگی در محوطه خوابگاه جان خود را از دست داد.

در چند روز گذشته در دانشگاه ها شاهد دو واقعه دلخراش بوده ایم؛ یک کارگر ساختمانی صبح روز یکشنبه ی هفته ی جاری با سقوط از روی داربست ساختمان ابوریحان واقع در دانشگاه صنعتی امیرکبیر درگذشت و همچنین شب چهارشنبه یکی از دانشجویان  دانشکده  پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران واقع در کرج، در اثر برق گرفتگی در محوطه خوابگاه جان خود را از دست داد.
بنا به گزارشات رسیده " عرفان ممی زاده" کارگر 17 ساله ساختمانی در روز یکشنبه 3 آذر ماه بر اثر سقوط از روی داربست طبقه ششم ساختمان ابوریحان (دانشگاه مهندسی برق و مکانیک) دانشگاه صنعتی امیر کبیر جان خود را از دست داد. و کورش صوفی در اثر حادثه برق گرفتگی که ناشی از غیراستاندارد بودن کابل کشی برق و عدم رسیدگی به موقع و نبود پزشک در محوطه دانشگاه و در مقابل چشم همکلاسی هایش چشم از جهان بست.
در همین رابطه 300 تن از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در اعتراض به عدم اجرای قانون کار و استخدام کودکان در کارهای ساختمانی دست به تجمع و اعتراض زدند. و در روز گذشته در رابطه با مرگ دانشجوی دانشکده پردیس کرج جمعی از دانشجویان در اعتراض به نبود استاندارد های اولیه و شرایط نادرست خوابگاه ها و همچنین بی کفایتی مسئولان خوابگاه و دانشگاه اعتراضات خود را سر دادند. دانشجویان دانشکده پردیس در اعتراضات خود خواستار جوابگویی مسئولین نسبت به این فجایع انسانی و همچنین عزل تمامی مسئولان دانشگاه شدند.

هیچ نظری موجود نیست: