۱۳۹۳ فروردین ۱۸, دوشنبه


خانواده‌ قربانیان راهیان نور: آبروی همه را می‌بریم

بلاتکلیفی پرونده ۲۶ دانش‌آموز دختر کشته شده در حادثه رانندگی راهیان نور


تعدادی از خانواده‌های قربانیان راهیان نور تهدید کردند که در صورت عدم رسیدگی به پرونده فرزندان‌شان، جلوی ساختمان مجلس تحصن خواهند کرد.

یکی از اعضای خانواده یکی از دانش‌آموزان کشته شده در حادثه رانندگی کاروان «راهیان نور» بروجن، هنگام حضور محمدرضا باهنر، نایب رئیس مجلس، بر سر مزار قربانیان‌شان، با انتقاد از بی توجهی مجلس به گزارش کمیسیون امنیت ملی درباره این پرونده، گفت: «نه دادگاهی تشکیل شد و نه مقصری را مشخص کردند. حتی بنیاد شهید یک بنر تسلیت برای ما نفرستاد.»
ویدئو منتشر شده نشان می‌دهد، فردی که به نظر می‌رسد، پدر یکی از دختران کشته شده است، باهنر را تهدید می‌کند و می‌گوید: «آقایان از چی می‌ترسند؟ چرا گزارش کمیسیون امنیت ملی در مجلس خوانده نمی‌شود؟ به خدا قسم می آییم جلوی مجلس و آبروی همه را می‌بریم.»
وی ضمن ابراز نارضایتی از بی توجهی مسئولان اظهار می‌دارد: «ما را بدبخت کرده‌اند؛ زندگی ما را نابود کرده‌اند و حالا طلبکار هم هستند و هیچ کاری برای ما نکردند. هر کمکی خواسته‌اند انجام داده‌ام ولی یک قدم برای ما برنداشتند. از نماینده مجلس گرفته تا ریاست جمهوری هیچ کاری برای ما انجام ندادند.»
پدر یکی از دانش‌آموزان کشته شده به نایب رئیس مجلس می‌گوید: «داغ ما هر روز بیشتر می‌شود و همه زندگی ما از بین رفته و دیگر هیچی برای‌مان باقی نمانده. تمام خانواده‌های قربانیان یا یک فرزند داشته‌اند یا دو فرزند که فرزند دیگر هم دارد از بین می‌رود.»
۲۶ دانش آموز دختر بروجنی، مهر ماه سال ۹۱ در بازگشت از سفر کاروان راهیان نور از مناطق جنگی در سانحه تصادف جان خود را از دست دادند.
اما آنطور که خانواده‌های قربانیان در این ویدئو مدعی هستند، هیچ مقام مسوولی پاسخگوی شکایت آنها نبوده است.

هیچ نظری موجود نیست: