۱۳۹۳ اردیبهشت ۱۱, پنجشنبه

شورشیان سوریه دو مرد را به اتهام مبارزه علیه مسلمانان در ملاء عام مصلوب کردند+عکس

شورشیان سوریه دو مرد را به اتهام مبارزه علیه مسلمانان در ملاء عام مصلوب کردند+عکس


article-2616694-1D78947F00000578-681_634x358
افراط گرایان مسلمان در شمال شرق سوریه به انتقام کشته شدن دو تن از اعضای خود بر اثر حمله نارنجک ۷ تن را در ملاء عام به صلیب کشیدند.
به گزارش » خبرگزاری صدای مسیحیان ایران «دولت جهادی اسلامی عراق و خاور میانه اسلامی » (ISIS)اعلام کرد تعداد ۷  زندانی را به اتهام حمله با نارنجک در اوائل این ماه  که منجر به کشته شدن دو تن از اعضایشان   در دره فرات حوالی شر رقه شد در ملاء عام اعدام کرده و به صلیب کشیدند.
این گروه که تحت حمایت القاعده هست  در توییتر خود گفت: ده روز پیش مهاجمان سوار بر  موتور سیکلت با پرتاب یک نارنجک جنگی در میدان نعیم ،باعث کشته شدن یک کودک و همچنین قطع پای یک غیر نظامی مسلمان شدند،که مبارزان ما بلافاصله با ایجاد مانع و بستن راه آنها موفق به بازداشت آنها شدند.
سازمان انگلیسی ناظر بر مسائل حقوق بشری مستقر در سوریه یک عکس منتشر کرده است که در آن تصویر دو زندانی در روز ۳ شنبه ۲۹ آوریل ۲۰۱۴ در میدان اصلی شهر  به صلیب کشیده اند مشخص میباشد،که دورآنها بنر کاغذی پیچیده شده است که بر روی آن نوشته شده بود: «این مرد در برابر مسلمانان جنگید و یک نارنجک در این محل پرتاب کرد»
article-2616694-1D78926700000578-316_634x691
ابو ابراهیم القوای که خود را یکی از موسسان گروه مبارزاتی رقه میداند در گفتگو با Fox News گفت این افرادی که مصلوب شده اند قبلا علیه بشار اسد در حال جنگ بوده اند،همچنین گفت او شاهد اعدام این افراد بوده است.
سازمان انگلیسی ناظر بر مسائل حقوق بشری مستقر در سوریه  نیز بیان کرد که این اولین بار نیست که در این میدان افراد را مصلوب میکنند،در تاریخ ۱۶ آوریل نیز در این میدان فردی را به اتهام سرقت اموال مسلمانان در این محل به صلیب کشیده اند.
«دولت جهادی اسلامی عراق و خاور میانه اسلامی» در آوریل ۲۰۱۳ تشکیل شده است  و از سازمان های وابسته به القاعده در عراق شکل گرفت  از آن زمان یکی از گروه های جهادی اصلی مبارزه با نیروهای دولتی در سوریه تبدیل شده است.
ISIL از کلمه عربی «الشام» سرچشمه می گیرد. این می تواند به معنای شرق مدیترانه، سوریه و یا حتی دمشق اما در چارچوب جهاد جهانی به شرق مدیترانه اشاره دارد،تعداد د قیق اعضای  آن مشخص نیست ، اما تصور می شود که شامل هزاران مبارز، از جمله بسیاری از جهادگران خارجی میباشد.
همچنین روابط این گروه با گروه های جهادی دیگر پر از تنش میباشد بطوری که گروه در نوامبر ۲۰۱۳ متهم به قتل یکی از اعضای برجسته  گروه جهادی اسلامی احرار الشام شده است.

هیچ نظری موجود نیست: