۱۳۹۳ اردیبهشت ۱۱, پنجشنبه

نامه های فرزاد

پاییز در چشمان میدیا / نوشتاری از فرزاد کمانگر

فرستادن به ایمیل چاپ مشاهده در قالب پی دی اف
پاییز با همه ی زیباییش مهمان طبیعت شده بود و طبیعت شبیه عروس مغروری بود که خیاط آفرینش برای آراستنش از هیچ رنگی کم نگذاشته بود. در میان باغ ها و مزارع که بسان تابلویی زیبا راه باریک و پر پیچ و خم روستا در آن گم می شد محو این زیبایی ها می شدم.
ادامه مطلب...
 

"قوی باش رفیق" / نامه فرزاد کمانگر به معلمان دربند

فرستادن به ایمیل چاپ مشاهده در قالب پی دی اف
خبرگزاری هرانا - فرزاد کمانگر معلم محکوم به اعدام محبوس در زندان اوین نامه ای را خطاب به سایر معلمان دربند نگاشت است که توسط خبرگزاری هرانا انتشار یافته ، این نامه در پی می آید:
ادامه مطلب...
 

ما هم مردمانیم.../ نامه ای از فرزاد کمانگر معلم محکوم به اعدام

فرستادن به ایمیل چاپ مشاهده در قالب پی دی اف
هدف از نوشتن این مطلب جدا کردن مسئله  کرد و یا نفی نا برابری های حاکم بر بلوچ ، ترک، فارس و عرب نیست
در یک همزاد پنداری می توان خود را یک اقلییت قومی، مذهبی یا دینی فرض کرد و درد های هم دیگر را بهتر شناخت


ما هم مردمانیم...
قصه ی کرد قصه ی آن زنی است که سهمش از شوهر  فقط  ناسزای هرروزه و چوب و ترکه بود.وقتی از شوهر پرسیدند تو که نه خرجش را می دهی  و نه هیچ محبتی به او داری ، پس دیگر این کتک زدن هر روزه و تحقیر مستمر او چه دلیلی  دارد ، مرد پاسخ داد اگر غیر از این کنم از کجا بدانند من همسراویم .اما حکایت ما؛ نگاهی واقع بینانه به کرد و کردستان در ادبیات متداول سیاسی حاکمیت ایران ، متأسفانه همواره  تداعی گرکلماتی چون تجزیه طلب ، ضد انقلاب  و ( منطقه ای ) امنیتی است. تو گویی که این  دو واژه مهمان ناخوانده ای هستند و با کلیت این سرزمین قرابتی ندارند.  محرومیت از بسیاری از حقوق اولیه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی و توسعه نیافتگی دیرینه ی این استان که حاصلی جز  فقر ، بیکاری و سرخوردگی برای مردم زحمت کش آن نداشته ، زمینه ساز شکل گیری  برخی نارضایتی ها در این استان شده است.  علیرغم اینکه کردهای میهن دوست و مهربان همواره زندگی مسالمت آمیز در ایران را برگزیده  و جز مطالبات مسلم خود چیز دیگری نخواسته اند ، متأسفانه در راستای نگاه بدبینانه و پیش داوری های متداول ، عموماً پاسخ این مطالبات قانونی با ازدیاد زندانیان سیاسی و مدنی ، تبعید و اعدام  داده شده است.
ادامه مطلب...
 

نامه فرزاد کمانگر به ریاست قوه قضائیه

فرستادن به ایمیل چاپ مشاهده در قالب پی دی اف
وکیل فرزاد کمانگر حدود دو سال قبل با اعتقاد به بی گناهی موکل خود درخواست اعمال ماده ۱۸(برگزاری دادگاه مجدد) را به قوه قضائیه ارائه نمود، پس از این اقدام همواره دستگاه قضایی و امنیتی از ناپدید بودن این پرونده سخن گفته اند، این موضوع باعث شده است تا سه متهم پرونده کماکان تحت حکم اعدام قطعی به سر برند و هر لحظه احتمال اجرای حکم برای آنان متصور باشد.
فرزاد کمانگر، آموزگار دربند با نگارش و ارسال نامه ای به ریاست قوه قضائیه بر لزوم وجود سایه قانون بر این پرونده و برگزاری دادگاه مجدد تاکید کرده است، متن این نامه عیناً در پی می آید :
ادامه مطلب...
 

جاری واهه‌یه‌ ده‌ نێوان پێکه‌نین و گریاندا نازانم کامیان ڕه‌وایه‌

فرستادن به ایمیل چاپ مشاهده در قالب پی دی اف
له‌ دووی من مه‌گه‌ڕێ دایه‌، نێوی من مه‌هێنه‌ سه‌ر زمان له‌ ده‌رکی ئه‌و زیندانه‌، لێره‌ له‌ دووی من مه‌گه‌ڕێ، ئه‌ستێره‌ ده‌ پرچت که‌وتوون، به‌ ماندوویی و چاوی به‌گریانه‌وه‌ هه‌ڵیان مه‌وه‌رێنه‌.

ڕۆژگارێکی سه‌یره‌ گوڵم!

ئێواران دڵم ده‌گیرێ. هه‌ر وه‌ک هه‌دادانم لێهه‌ڵگیرابێ. نازانم به‌ڵام زۆر ساڵه‌ به‌و دڵته‌نگییه‌ ڕاهاتووم. ئێستێ، ئیدی شێعری شاملوو. سیغاری سه‌رلێو و ئیستیکانه‌ چاش مراخم تاڵ ناکه‌ن. ته‌نیا ئه‌و دڵته‌نگییانه‌م له‌لا شیرنتر و هه‌ستیارتر ده‌که‌ن. ئێواران ده‌گه‌ڵ دڵم خه‌ریکی ڕازم. له‌ خۆم له‌ مرۆڤه‌کانی به‌ده‌وره‌مه‌وه‌ بیر ده‌که‌مه‌وه‌، له‌و‌ مرۆڤانه‌ی که‌ نیشانه‌کانیان بۆته‌ چه‌ند ڕه‌قه‌می، بیر ده‌که‌مه‌وه‌.
ادامه مطلب...

هیچ نظری موجود نیست: