۱۳۹۳ تیر ۱۹, پنجشنبه

نشست فوق‌العاده شورای امنیت

وزارت بهداشت فلسطین عصر پنجشنبه اعلام کرد تقریبا نیمی از جان باختگان حملات اسراییل به غزه، زنان و کودکان بوده اند. همزمان به دنبال اعلام شمار قربانیان حملات اخیر اسرائیل علیه نوار غزه شورای امنیت امروز (پنج شنبه) نشستی را به منظور مذاکره در خصوص تحولات کنونی نوار غزه برگزار می‌کند.  نخست وزیراسرائیل نیز با رد هرگونه آتش بس یا برقراری موقت آرامش، دستور گسترش عملیات نظامی علیه نوار غزه را صادر کرد. همچنین پرتاب 400 تن مواد منفجره بر سر ساکنان غزه وتخریب 150 خانه و آواره شدن 900 فلسطینی در حملات اخیر اسرائیل از جمله جدیدترین اخبار منطقه به شمار می روند.  

به گزارش خبرگزاری آناتولی، وزارت بهداشت و درمان فلسطین در بیانیه ای اعلام کرد از زمان آغاز عملیات اسراییل علیه باریکه غزه در روز دوشنبه، تاکنون 75 فلسطینی کشته شده اند که از این تعداد، 23 نفر کودک و 12 نفر زن بوده اند.
صبح امروز پنجشنبه، یک هواپیمای اسراییلی خودروی در حال عبوری را در شرق غزه هدف قرار داد که در اثر آن، 3 فلسطینی کشته و یک نفر دیگر به شدت مجروح شد.
به گفته منابع امنیتی فلسطین، هواپیماهای جنگی اسراییل از روز دوشنبه تا کنون، بیش از 770 حمله هوایی را علیه غزه داشته اند.
گروههای مقاومت فلسطینی نیز به نوبه خود از روز چهارشنبه تا کنون نزدیک به 320 راکت را به شهرها و شهرک های اسراییلی شلیک کرده اند.
اسراییل اعلام کرده که عملیات موسوم به "لبه محافظتی" را با هدف توقف شلیک راکت از غزه به سمت اسراییل به اجرا گذاشته و در صورت لزوم، نیروهای زمینی خود را نیز روانه غزه خواهد کرد.

شورای امنیت وارد عمل شد

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی النشره، مقامات دیپلمات‌ اعلام کردند که شورای امنیت پس از آنکه مقامات عربی در سازمان ملل خواستار برگزاری نشستی به منظور مذاکره در خصوص تحولات کنونی در نوار غزه شدند نشستی را در این خصوص برگزار می‌کنند.


پیشتر صائب عریقات، رئیس گروه مذاکره کننده در سازمان آزادی بخش فلسطین تاکید کرده بود که فلسطینی‌ها خواستار برگزاری این نشست شده و در همین راستا تماس‌هایی را با مقامات عربی و بین‌المللی برقرار کرده و خواستار خاتمه دادن به تجاوزات اسرائیل علیه نوار غزه و وادار کردن این رژیم به پایبندی به تعهدات خود در خصوص آتش بس شدند.


وی معتقد است اقدامات دولت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل جنگ علیه گروهی سیاسی نیست بلکه جنگ علیه صلح و گزینه تشکیل دو ملت بوده و هدف از آن نهادینه کردن کشوری واحد تحت عنوان اسرائیل است.


براساس این گزارش شمار قربانیان حملات اسرائیل علیه نوار غزه روز چهارشنبه به 53 کشته و 465 زخمی رسید.

رد آتش بس
عصر پنجشنبه نخست وزیر اسرائیل با رد هرگونه آتش بس یا برقراری موقت آرامش، دستور گسترش عملیات نظامی علیه نوار غزه را صادر کرد.

به گزارش شبکه اسکای نیوز عربی، بنیامین نتانیاهو در نشست اضطراری کابینه این رژیم اعلام کرد که برقراری آتش بس قابل قبول نیست و به حملات علیه غزه ادامه می‌دهیم.
وی دستور گسترش حملات علیه نوار غزه و فلسطینیان تا توقف پرتاب موشک از سوی گروه‌های مقاومت را صادر کرد.

پس از صدور دستور نتانیاهو موج جدیدی از حملات هوایی و توپخانه‌ای علیه نوار غزه از بعد ظهر امروز آغاز شده است که با شهادت چند فلسطینی دیگر در این حملات شمار شهدای فلسطینی در سه روز حملات اسرائیل به 81 شهید و بیش از 550 زخمی رسیده است.

اسرائیل در سه روز حمله به غزه بیش از 500 تن انواع مواد منفجره بر سر ساکنان غزه فرو ریخته است. در مقابل گروه‌های مقاومت نیز امروز انواع جدیدی از موشک‌های خود را روانه شهرها و شهرک‌های یهودی نشین کرده‌اند که این امر باعث گسترش انتقادها به سازمان جاسوسی اسرائیل شده است.

گروه‌های مقاومت  تاکنون بیش از 300 موشک از انواع مختلف به سوی سرزمین‌های اشغالی شلیک کرده‌اند. درهمین راستا گردان‌های عزالدین القسام اعلام کردند که با پرتاب سه موشک شهر "دیمونا" در "النقب" را هدف قرار داده است و موشک‌های پرتاب شده در نزدیکی مرکز هسته‌ای دیمونا رژیم صهیونیستی به زمین اصابت کرده است. علاوه بر این شهرها و مناطق صهیونیست نشین "نتیفوت"، "رحفوت"، "بیت یام"، حیفا، "یاد مردخای"، "سدیروت"، "زیکیم" نیز آماج حملات موشکی مقاومت قرار گرفت که برخی از این نوع موشک‌ها برای اولین بار توسط گروه‌های مقاومت به کار گرفته می‌شد.

برای اولین بار نیز دو فروند موشک  ام-75 به سمت فرودگاه نظامی "ریمون" در شمال سرزمین‌های اشغالی و در مسافت 70 کیلومتری نوار غزه پرتاب شد.
در این حملات تا کنون 18 اسرائیلی زخمی شده‌اند.
پیشتر بنیامین نتانیاهو تاکید کرده بود که حملات خود را علیه حماس و دیگر تشکیلات فعال در نوار غزه گسترش می‌دهد.
پرتاب موشک‌های دوربرد گروه‌های مقاومت به مناطق دور دست اسرائیل شکستی آشکار برای دستگاه اطلاعاتی اسرائیل محسوب می‌شود که از وجود این گونه موشک‌ها در دست نیروهای مقاومت در غزه بی‌اطلاع بوده است.

واکنش تند ظریف
درپی حملات اسرائیل به غزه، وزیر امور خارجه ایران با ارسال نامه به دبیرکل سازمان ملل متحد،دبیرکل سازمان همکاری‌های اسلامی و دبیرکل اتحادیه عرب خواستار اقدام قاطع این مجامع برای توقف جنایات شد.


آخرین اخبار و گزارش ها:
تخریب 150 خانه و آواره شدن 900 فلسطینی در حملات اخیر/پرتاب 400 تن مواد منفجره بر سر ساکنان غزه
پرتاب 400 تن مواد منفجره بر سر ساکنان غزه وتخریب 150 خانه و آواره شدن 900 فلسطینی در حملات اخیر رژیم صهیونیستی از جمله جدیدترین اخبار مرتبط با حملات و جنایتهای رژیم صهیونیستی به غزه به شمار می روند.
پنج شنبه 93.4.19
18:10:تخریب 150 خانه و آواره شدن 900 فلسطینی در حملات اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه
وزارت کشور فلسطین با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی با ارسال یک پیام صوتی همگانی به دهها هزار نفر از ساکنان نوار غزه از آنها خواسته که منازل خود را ترک کنند.
 در این بیانیه تأکید شده است که ارسال پیام مذکور به شهروندان فلسطینی با هدف ایجاد ترس و وحشت در میان مردم و تضعیف جبهه داخلی در غزه صورت گرفته است.
وزارت کشور فلسطین از مردم خواست که از منازل خود خارج نشوند و آرامش خود را حفظ کنند.
14:56:اردوغان: امکان ندارد ترکیه به کشتار فلسطینیها بی توجه باشد
"رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه با اشاره به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه اعلام کرد: امکان ندارد که ترکیه نسبت به کشتار مردم بی گناه فلسطین بی توجه باشد و پشتش را به فلسطینیها کند.
این در حالی است که وی در ادامه به اتخاذ سیاسیتهای خصمانه علیه سوریه مجددا تأکید کرد و ضمن تأکید بر کشتار مردم بی گناه در فلسطین هیچ اشاره ای به این امر در سوریه نکرد.
13:58:رژیم صهیونیستی حملات وحشیانه علیه غزه را توجیه کرد
" آویگدور لیبرمن" وزیر خارجه رژیم صهیونیستی حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه  را که از سه روز گذشته تا کنون تشدید شده و منجر به شهادت بیش از 80 فلسطینی و زخمی شدن دستکم 560 نفر شده است، دفاع رژیم صهیونیستی از خود توصیف کرد.
وی با ارسال نامه ای به وزرای خارجه کشورهای مختلف خواهان حمایت جامعه جهانی از آنچه که "حق اسرائیل در دفاع از خود" نامیده بود، شد.
این مقام صهیونیستی در ادامه مدعی شد که قبول آتش بس یعنی استقبال از موشکهای حماس در اراضی اشغالی.
لیبرمن که به بیان اظهارات جنگ طلبانه علیه فلسطینیها و اتخاذ سیاست آپارتاید معرف است اخیرا اعلام کرد که به دلیل اختلاف نظر با شخص نخست وزیر، به ائتلاف حزب "اسرائیل خانه ما" با حزب لیکود پایان داده است.
11:59:شهادت 3 نفر از اعضای گردانهای قدس/ حمله موشکی به تل آویو
بر اثر حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به خودروی حامل چند نفر از اعضای گردانهای قدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی در مرکز غزه، سه نفر از اعضای این گروه به شهادت رسیدند.
از سوی دیگر، شبکه 10 تلوزیون رژیم صهیونستی از پرتاب پنج موشک به تل آویو و گوش دان از سوی غزه خبر داد.
در همین راستا آژیر خطر در "أشکول" ، "هرتسیلیا"و "شاعر هنیگف" و "ساحل عسقلان" نیز به صدا در آمده است.
همچنین پایگاه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت اعلام کرد که اصابت موشک به شهرک "سدوت نیگف" منجر به آتش سوزی شده است.
11:58:صدها شهید و زخمی در حملات سه روز گذشته رژیم صهیونیستی به غزه
در جریان حمله اخیر جنگنده های رژیم صهیونیستی به خان یونس 30 شهروند فلسطینی از جمله چند کودک و زن، شهید و دهها نفر زخمی شدند.
در حملات جدید جنگنده های رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه نیز 6 نفر از جمله یک خبرنگار شهید شدند.
منابع پزشکی اعلام کردند که آمار قربانیان حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه در سه روز اخیر به  دستکم 75 شهید و 530 زخمی رسیده است.
از سوی دیگر خبرگزاری فلسطینی سما با انتشار گزارشی اعلام کرد که جنگنده های رژیم صهیونیستی طی شب گذشته 320 نقطه را در نوار غزه مورد هدف قرار دادند.
11:15:پرتاب 400 تن مواد منفجره بر سر ساکنان غزه/هشدار شاباک درخصوص نفوذ هکرهای فلسطینی
جنگنده های رژیم صهیونیستی  بسیاری از پایگاههای امنیتی و نظامی را در غزه هدف گرفته و منهدم کردند.
از سوی دیگر، منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند که ارتش این رژیم از آغاز جنگ علیه غزه و طی چند روز اخیر 590 مورد از پایگاههای حماس و منازل مسکونی را در نوار غزه مورد هدف قرار  داده است و در جریان این حملات 400 تن مواد منفجره استفاده کرده است.
11:14: غافلگیری رژیم صهیونیستی از موشکهای دور برد حماس/ انهدام دو جنگنده در آسمان غزه
یک مقام نظامی در ارتش رژیم صهیونیستی در گقتگو با شبکه هفت تلوزیون این رژیم اعلام کرد که حماس تاکنون توانسته دو فروند از جنگنده های رژیم صهیونیستی را با استفاده از موشکهای زمین به هوا منهدم کند.
وی در ادامه افزود: اطلاعات ما در خصوص موشکهای دور بردی که حماس در اختیار دارد بسیار محدود است.
این منبع امنیتی تأکید کرد که رژیم صهیونیستی از اصابت موشکهای دور برد حماس به حیفا و دیمونا بسیار غافلگیر و شگفت زده شده است.
10:حماس: جان کری شریک نتانیاهو در کشتار کودکان فلسطینی است
"موسی أبومرزوق" یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با انتشار یادداشتی در صفحه شخصی خود در پایگاه ارتباط اجتماعی فیس بوک نوشت: "جان کری" وزیر خارجه آمریکا شریک کامل "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اقدامات وحشیانه و کشتار کودکان سرزمین ما است.
9:59:نشست شورای امنیت در خصوص حملات رژیم صهیونیستی به غزه
شورای امنیت ساعت 10 صبح امروز (به وقت آمریکا) نشستی را در خصوص تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه برگزار می کند.
قرار است "بان کی مون" دبیر کل سازمان ملل، در این نشست نمایندگاه 15 کشور عضو در این نهاد را در جریان آخرین تحولات فلسطین قرار دهد.

هیچ نظری موجود نیست: