۱۳۹۳ اسفند ۶, چهارشنبه

مایکل نیکولای اسکورمو یک تازه مسلمان سوئدی که قبل از مسلمان شدن به عنوان یک سر آشپز مشغول به کار بوده است به گروه تروریستی داعش پیوست!


مایکل نیکولای اسکورمو یک تازه مسلمان سوئدی که قبل از مسلمان شدن به عنوان یک سر آشپز مشغول به کار بوده است به گروه تروریستی داعش پیوست!AbdulSamadAlSwediSyrien3-450x300
به گزارش  گروه ترجمه «خبرگزاری صدای مسیحیان ایران» (VOCIR)  و به نقل از  پایگاه خبری «frontpagemag» «مایکل نیکولای اسکورمو» جوان ۲۹ ساله سوئدی که اصالتا سوئدی و بزرگ شده گوتنبرگ در سوئد هست  حدود ۱۰  سال پیش درجریان  یک سفر به مصر مسلمان شده است و از آن زمان هزینه هایی جهت کمک  برای سازمانهای مختلف اسلامی نیز ارسال میکند،وی همچنین  نام مستعار «عبد الصمد ابو ابراهیم السوئدی» را برای خود انتخاب کرده است،وی در سال ۲۰۰۹ در مصاحبه ای تلوزیونی در شبکه SVT سوئد برای مخاطبان تلوزیونی گفت اسلام هراسی و نفرت از اسلام  موجود در اروپا باعث شد او مسلمان شود.
همچنین وی به عنوان یک مدرس در «مسجد بلوو» که یک مسجد با آموزه های اسلام رادیکال در شهر گوتنبرگ میباشد فعالیت میکند،همچنین از وی یک سری موعظات تند در انجمن مرکز جوانان چند فرهنگی (MKUC) وجود دارد، همچنین مایکل نیکولای اسکورمو  در یک اقدام خصمانه  با چاقو به «لارس ویلکس»  کاریکتوریست مشهورسوئدی  در خلال جشنواره هنری Red Rock در گوتنبرگ نیز حمله کرده بود، وی نیز به یک فدراسیون سوئدی از مسلمانان، که متشکل از واعظان رادیکال، واقع در مسجد بلوو مرتبط است.
این مرد ۲۹ ساله در حال حاضر به همراه همسر و چهار فرزند خود در مناطق تحت کنترل داعش در سوریه زندگی میکند و در یک ویدئو تبلیغاتی که در خارج شهر کوبانی ضبط شده است در یک موعظه جهادی مردم سوئد را تشویق میکند  به ترک سوئد و پیوستن به داعش تحت عنوان جنگ مقدس  بیان میکند و میگوید:
برادران من هجرت و جهاد خیلی ساده است و همینطور هزینه چندانی هم ندارد(چند هزار کرون) آیا در قلب شما چیزی که خداوند برای جهاد در راه وی نشان داده است وجود ندارد؟ در های جهاد برای شما باز است و در انتظار شما،این تنها راه رسیدن به خدا هست!
در پایان این ویدئو مایکل از جملات احساسی  استفاده میکند و میگوید:
من میخواهم شما با من در  اینجا باشید،تا همه ما به بهشت برویم،برادران عزیز من این تصمیم گیری و اعتماد به الله و صرف پول  و جان خود برای الله بهترین پاداش را برای شما به ارمغان میاورد!
به نقل از روزنامه سوئدی «اکسپرس» وی در سال ۲۰۰۵ به اسلام گروید است وحتی همسر ۲۵ ساله اش هم مسلمان کرده است و  پس از آن به صورت گسترده به کشورهای اسلامی مسافرت میکرده است ،همچنین این روزنامه  این رفتار غیر مسوولانه که وی فرزندان خرد سال خود را به سوریه در یک منطقه کاملا خطرناک جنگی منتقل کرده است را به باد انتقاد گرفته است.

هیچ نظری موجود نیست: