۱۳۹۴ مرداد ۲۵, یکشنبه

اوسا عَلَم این چه رنگ بود توک عَلَم ؟
خامنه‌ای در دانشگاه پاتریس لومومبا ! 
 

 خاقانی آن کسان که طریق تو می‌روند
زاغند و زاغ را روش کبک آرزوست
بس طفل کآرزوی ترازوی زر کند
نارنج از آن خرد که ترازو کند ز پوست
گیرم که مارچوبه کند تن به شکل مار
کو زهر بهر دشمن و کو مهره بهر دوست
 
هنوز عَرَق آن یکی «مورخ تاریخ معاصر» که با «پرویز ثابتی» و «احمد فراستی»؛ ری و روم و بغداد را بهم می‌بافت تا جنایات ساواک را توجیه کند، خشک نشده بود که سر و کله یکی دیگر از مورخین تاریخ معاصر پیدا شد که با «حجب و حیا»ی بسیار و با «دلیل و برهان» ثابت می‌کند سید علی خامنه‌ای (با همکاری حزب توده و چریکهای فدایی ۱۸ تیر ۱۳۴۳) از طریق تالاب انزلی رهسپار مسکو شده‌است تا به مدت ۴ سال (از ۴۳ تا ۴۷) در دانشگاه پاتریس لومومبا تعلیم ببیند و سپس با هدایت کاگ‌ب KGB برای نفوذ در شبکه‌های مذهبی به ایران برگردد!
توجه کنیم با همکاری چریکهای فدایی که آنزمان (سال ۴۳) اصلاً وجود خارجی نداشتند و بعدها هم اصلی‌ترین انتقاداتشان به حزب توده، نوع تنظیم رابطه‌ با شوروی بود.
به زعم تازه‌ترین «مورخ تاریخ معاصر»؛ آنان (چریکهای فدائی) از جمله رابطین کاگ‌ب KGB و رهبر جمهوری اسلامی بودند تا ایشان تابستان سال ۴۳ از تالاب انزلی با قایق پارو بزنند و پارو بزنند و سر از مسکو درآورند!
نامبرده عکسی را هم از رهبر جمهوری اسلامی در قایق شاهد می‌گیرد که مثلاٍ از تالاب انزلی در حوالی گیلان با عبا و عمامه راهی شوروی سابق است! 
...
نویسنده کتاب ارجمند «نه زیستن نه مرگ»، در برنامه افق صدای آمریکا؛ به حق، آن دروغ و دغل را زیر سئوال برد اما مورخ کرواتی تاریخ معاصر با خنده و با غمزه از دانشگاه پاتریس لومومبا کوتاه نیامد و روضه خودش را خواند. بگذریم که ایشان به انفجار ۷ تیر و ۸ شهریور سال ۶۰ هم که نقش سازمان مجاهدین در آن تردید برنمی‌دارد؛ گریز زد و آن وقایع را هم بنوعی گردن خود خامنه‌ای گذاشت چون گویا چشم دیدن امثال بهشتی و باهنر و رجائی را نداشته و در صدد حذف‌شان بوده‌است!
متاسفم که وقت هر کدام ما می‌بایست صرف پرداختن به این وارونه‌نمایی‌ها و آلودگی‌ها شود اما چه باید کرد. به قول نیمایوشیج
چهره سازان این سرای درشت
رنگدان‌ها گرفته‌اند به کف
...
ابتدا روشن کنم که عکس خامنه‌ای در قایق (در تالاب انزلی در جنوب غربی سواحل دریای خزر واقع در استان گیلان) مربوط به زمانی است که سیدمحمد جواد فضل‌الله (برادر سیدمحمد حسین فضل‌الله از علمای لبنان) به ایران آمده بود. نامبرده نویسنده کتاب «الامام الرضا تاریخ و دراسة»؛ همچنین صلح الامام الحسن، الامام الصادق و حجر بن عدی الکندی است.
...
زاویه و فاصله امثال من با حکومت‌های شکنجه‌گر و جبّار (پیش و بعد از انقلاب) روشن است اما این دلیل نمی‌شود که حتی در پوش به اصطلاح مخالفت با عمله ستم، بر دغل و دروغ و بازی با تاریخ ایران صحه بگذاریم.
با شناخت اندکی که از آیت‌الله خامنه‌ای دارم می‌کوشم از سال ۱۳۴۳ تا ۴۷ به زندگی وی اشاراتی داشته باشم. این زمانی است که «مورخ» با شرم و حیای ما، با هنرپیشگی تمام وی را به مسکو و دانشگاه پاتریس لومومبا برده‌است.
...
اوایل پاییز سال ۴۳ که طبق «تحقیق» «مورخ تاریخ معاصر» رفیق آیت‌الله (سید علی خامنه‌ای) در دانشگاه پاتریس لومومبا با هدایت کاگ‌ب تعلیم می‌‌بیند، وی در مشهد است و با منصوره دختر حاج محمد اسماعیل خجسته باقرزاده ازدواج می‌کند و آیت‌الله میلانی در خانه پدر عروس در پایین خیابان خطبه عقدشان را می‌خوانَد و شاعران ارجمندی مثل غلامرضا قدسی و نعمت میرزاده (میم. آزرم) و...در روز عروسی ایشان دم در با وی (خامنه‌ای) روبوسی می‌کنند.
 
...
کمی بعد عروس و داماد در منزل شیخ علی تهرانی کرایه نشین می‌شوند. فردای روز تبعید آیت الله خمینی، خامنه‌ای در جلسه اعتراضی که منزل آیت‌الله قمی در مشهد تشکیل شد سخنرانی نمود و بعد از آن‌هم بارها با آیت‌الله میلانی و دیگران از جمله شاعران و اهل ادب، گعده (نشست) داشت.
۱۲ بهمن همان سال (۱۳۴۳) در قزل قلعه به مدت کوتاهی زندانی شد. بعدها هم (سال ۴۴) در تأسیس بنگاه انتشاراتی موسوم به سپیده مشارکت داشت و ترجمه کتاب «المستقبل لهذالدین» سید قطب را با عنوان آینده در قلمرو اسلام در دستور کار قرار داد.
فروردین ۴۵ با مادر همسر و همسر و پسر خردسالش به قم و اصفهان و نهایتاًٍ تهران رفت و برای در امان ماندن از بازداشت توسط ساواک که معلوم نبود چرا روی ترجمه کتب سید قطب و مواردی از این قبیل آنهمه حساسیت به‌خرج می‌داد، با هاشمی رفسنجانی در خیابان نایب السلطنه، کوچه رزاق نیا، نزدیک یک تعمیرگاه پژو هم‌خانه شد.
(علی‌رغم حساسیت ساواک، خامنه‌ای در زندان هم کتابی از سید قطب - الاسلام و مشکلات الحضاره - را ترجمه کرد)
وی در همین ایام با سید محمد جواد فضل الله (که با وی در قایق عکس گرفته) مکاتبه داشت و در ماهای پایانی سال ۴۵ در تهران و کرج (ماه رمضان) منبر می‌رفت و برای جراجی چشم پدرش در تهران ماند و ۲۸ اسفند ۴۵ به مشهد بازگشت.
سوم فروردین سال ۴۶ خامنه‌ای و شماری از شاعران خراسانی از جمله دکتر اسماعیل خوئی منزل آقای میم آزرم بودند که خبر می‌رسد آقای رکنی دبیر شناخته شده فرهنگ از زندان ساواک آزاد شده آست. همه با هم به دیدار وی می روند و از جمله وقتی خامنه‌ای، ده یازده روز بعد ( ۱۳یا ۱۴ فروردین ۴۶) بازداشت می‌شوند در همین خصوص مورد سئوال قرار می گیرند.
خامنه‌ای تا ۲۶ تیر همان سال در مشهد زندانی بود. بعداً هم به‌دلیل اعتراض به حکم سه ماه زندان که گرفته بود، در دادگاه تجدید نظر شرکت کرد. (مهر ۱۳۴۶)
وی در نیمه دوم سال ۴۶ برای نگارش متنی در مورد حوزه علمیه مشهد همکاری با یک موسسه دولتی همکاری نیم‌بندی داشت.
خامنه‌ای نیمه دوم فروردین ۴۷ برای رفتن به عراق برای خود و خانواده اش تقاضای گذرنامه می‌کند که ساواک مانع می‌شود.
نهم شهریور ۴۷ که زلزله؛ کاخک و گناباد را در استان خراسان لرزاند، وی با خیلی‌های دیگر راهی منطقه زلزله زده شد و چندین بار در فردوس منبر رفت.
بعدها هم که به مشهد بازگشت در مسجد صدیقی‌ها در بازار سرشور، همچنین در کتابخانه مدرسه میرزا جعفر تفسیر قران می‌گفت. ماه رمضان آن سال هم در تهران مجلس وعظ داشت. در زلزله بعدی که حوالی سبزوار و اسفراین روی داد، در آن منطقه حضور داشت.
نامبرده از سال ۴۶ به بعد (تا شش ماهه اول سال ۴۸) مشغول تکمیل ترجمه کتابی از شیخ راضی آل یاسین (صلح امام حسن) بود و در اسفند همان سال در تهران منبر رفت.
حالا «مورخ تاریخ معاصر» ادعا می‌کند وی از سال ۴۳ تا ۴۷ در مسکو و در دانشگاه پاتریس لومومبا با هدایت کاگ‌ب KGB تعلیم می‌دیده...!
این غلط اضافی را خیلی پیشتر Smith Hempstone که از سال ۱۹۸۹ تا ۹۳ سفیر ایالات متحده در کنیا بود عَلَم کرد که اسباب جوک شد. امثال وی ابایی نداشتند یاسر عرفات را هم مامور کاگ‌ب معرفی نموده، والزاریات بخوانند. حالا هم کسانی در روسیه برای بازارگرمی این یاوه‌ها را باز پخش می‌کنند.
اگرچه در «دانشگاه دوستی ملل روسیه» Университет дружбы народов им. Патриса افراد شاخصی حضور داشته‌اند اما این دروغ که امثال محسنی اژه ای، محمدی ری‌شهری و سیدعلی خامنه‌ای هم در آنجا تعلیم دیده اند بازی با تاریخ کشور ما و توهین به شعور مردم ستمدیده‌ای است که با آنان و پامنبری های رنگ و وارنگ آنان چه در تهران باشند چه در واشنگتن، چه سفیر آمریکا در کنیا باشند چه پادوی طالبان نفت و دلار، زاویه و فاصله دارند. 
متاسفم که وقت هر کدام ما می‌بایست صرف پرداختن به این وارونه‌نمایی‌ها شود.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
 ... 
سایت همنشین بهار 

هیچ نظری موجود نیست: