۱۳۹۵ فروردین ۳, سه‌شنبه

تصاویر مربوط هستند به انفجارهای فرودگاه بروکسل و ایستگاهای مترو شومن و مالبیک !






ایستگاه مالبیک



ایستگاه شومن


















سه انفجار مهیب فرودگاه زاونتم بروکسل و ایستگاه متروی نزدیک مقر پارلمان اروپا را لرزاند. شمار کشته‌‌شدگان دست‌کم ۳۵ نفر و تعداد مجروحان ۲۰۰ نفر اعلام شده است. در سراسر بلژیک بالاترین سطح هشدار  و آماده‌باش امنیتی اعلام شد.
Brussel-3
انفجارها در سالن فرودگاه بروکسل دقایقی پس از  ۸ صبح ۲۲ مارس / ۳ فروردین رخ دادند. پس از این دو انفجار، ایستگاه متروی مالبیک نزدیک به مقر کمیسیون اروپا نیز در ساعت ۹ و ۱۵ دقیقه لرزید.
در انفجار فرودگاه دست‌کم ۱۴ نفر کشته و ۹۲ نفر زخمی شدند و در انفجار سالن مترو دست‌کم ۲۰ نفر کشته و ۱۰۶ نفر زخمی شدند. حال ۱۷ نفر از مجروحان انفجار سالن مترو وخیم گزارش شده است. این آمار را شهردار بروکسل، ایوان مایور ظهر سه‌شنبه ارائه داد.
پلیس بلژیک کلیه رفت و آمدهای زیرزمینی را متوقف ساخت و در سراسر این کشور  بالاترین هشدار امنیتی اعلام کرد. پلیس بروکسل در آماده‌باش کامل به سر می‌برد. دولت بلژیک از مردم خواسته هر کجا که هستند همان‌جا بمانند و از خانه‌ها نیز حتی‌المقدور بیرون نیایند.
قبل از انفجار، فریادهایی به زبان عربی و سپس صدای تیراندازی شنیده شده است. شاهدان ماجرا گفته‌اند که انفجارها در باجه‌های “چک‌این” خطوط هواپیمایی امریکن ارلاینز و بروکسل ارلاینز روی دادند.
zaventem-3
مقامات امنیتی بلژیک بر این نظرند که اقدامی انتحاری انجام شده‌ است. دادستانی بلژیک پرونده‌ای برای عمل تروریستی گشود. شارل میشل، نخست‌وزیر بلژیک شورای امنیت ملی را به تشکیل جلسه ویژه فراخواند. دولت هلند نیز در واکنش به این انفجارها، تدابیر امنیتی و ضد تروریسم را تشدید کرد.
پس از انفجارها، فرودگاه بروکسل بسته شد و مسافران و مردم حاضر در فرودگاه با کمک پلیس از محل خارج شدند. یکی از شهود ماجرا گفته است که آژیر خطر و تخلیه فرودگاه ابتدا در ساعت ۸ و ۱۵دقیقه به صدا در آمد.
zaventem-2
از سوی دیگر بخش‌هایی از دو نیروگاه اتمی بلژیک به نام‌های دوئل و تیانگ تخلیه شده و کارمندانی که حضور آن‌ها ضروری نیست نیروگاه‌ها را ترک کرده‌اند.
اعلام شده است که از ساعت ۱۶ به‌وقت محلی ایستگاه‌های قطار بروکسل باز خواهند شد.
فرودگاه فرانکفورت آلمان وظیفه جابجایی مسافران پروازهای فرودگاه بروکسل را بر عهده گرفته است. هواپیماهایی که قرار بود در بروکسل فرود بیایند، عجالتا در این فرودگاه به زمین می‌نشینند. هم‌زمان تدابیر امنیتی در فرودگاه فرانکفورت نیز تشدید شده‌اند.
وزارت خارجه آلمان از شهروندان این کشور خواست در سفر به بلژیک جانب احتیاط را رعایت کنند. فرودگاه‌های پاریس، لندن، آمستردام، بوداپست و بخارست نیز در واکنش به انفجارهای فرودگاه بروکسل، تحت کنترل‌های شدید امنیتی قرار گرفته‌اند. مرز بلژیک و فرانسه مسدود شد.
Anschlag Flughafen Brüssel
هنوز فرد یا گروهی مسئولیت انفجارهای بروکسل را بر عهده نگرفته است. واحدهای ویژه ضد ترور در دهانه ایستگاه‌های قطار این شهر مستقر شده‌اند. کلیه ایستگاه‌های قطار نیز بسته‌ شده‌اند.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه انفجارهای بروکسل را اقدامی بربرمنشانه خوانده و از ضرورت مبارزه بین‌المللی با تروریسم یاد کرد. دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا در توئیتر نوشت از شنیدن خبر این انفجارها شوکه شده است. فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه، کابینه این کشور را به “نشست بحران” فراخواند. فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، روز ۲۲ مارس را روزی غم‌انگیز برای اروپا خواند.
خطوط ارتباطی موبایل در بلژیک از کار افتاده‌اند. مقامات این کشور از مردم خواسته‌اند به یکدیگر تلفن نکنند و از طریق پیامک و یا شبکه‌های اجتماعی با هم در ارتباط باشند.

هیچ نظری موجود نیست: