۱۳۹۳ خرداد ۲۴, شنبه

این زندانیان اعلام کرده‌اند که در دوران بازداشت به شدت شکنجه شده و حدود دو سال در سلول انفرادی نگه داشته شده‌اند


۴ زندانی عقیدتی اهل سنت جهت اجرای حکم اعدام به قرنطینه منتقل شدند

10426808_645459208862972_8990107111176299637_n

آخرین ملاقات به خانواده حامد احمدی، کمال ملایی، جمشید و جهانگیر دهقانی داده شد. پس از انجام ملاقات صورتجلسه‌ای به خانواده‌ها دادند تا امضاء کنند و به ایشان گفته شد حکم اعدام سحرگاه فردا در محوطه زندان رجایی شهر به اجرا در خواهد آمد.
خانواده‌ها از امضاء صورتجلسه امتناع کردند.
به گزارش ملی – مذهبی امروز ساعت ۶ صبح بعد از انکه حامد احمدی٬ جمشید و جهانگیر دهقانی و کمال ملایی از رفتن امتناع کردند؛ ساعت ۹ صبح مدیر زندان (مردانی)،معاون اجرایی(امیریان)،معاون زندان(خادم)،ریس اندرزگاه ۴ (طریقی)،رییس حفاظت اطلاعات (بحرینی)،مسئول پرونده اهل سنت در تهران (داوری) و چند نفر لباس شخصی اطلاعاتی و گارد ضد شورش استان تهران ،رییس گارد (ذو القعدی زاده)،مسئول تربیت بدنی(عزیزی) به بند آمده و زندانیان را تهدید به ضرب و شتم توسط گارد زندان کردند اما زندانیان از خروج از بند امتناع کردند و ساعت ۱۱:۳۰ همه زندانیان را دوباره تهدید به ضرب و شتم کردند و تلفن و گاز آشپزخانه را قطع کردند و نهایتاً ساعت ۱ عصر چهار زندانی را به زور از میان هم بندیان خود برده و آنان را پاپند و دستبند به قرنطینه زندان منتقل کردند.
شایان ذکر است که این افراد در دادگاه٬ متهم به قتل دو تن از روحانیون اهل سنت کردستان شده‌اند؛ در حالیکه در پرینت گردش کار بازداشت آنها که اخیراً منتشر شده‌است؛ تاریخ بازداشت آنها قبل از این ترورها ذکر شده‌است. پیشتر کنشگران ملی – مذهبی خارج از کشور با صدور بیانیه‌ای نسبت به احتمال اجرای این احکام هشدار داده و خواستار برگزاری دادگاهی عادلانه برای آنها شده بود همچنین امروز ۱۸ نهاد حقوق بشری از دولت ایران خواسته‌اند ضمن لغو این احکام زمینه برگزاری دادگاهی علنی و عادلانه برای آنها را فراهم آورد.
این زندانیان اعلام کرده‌اند که در دوران بازداشت به شدت شکنجه شده و حدود دو سال در سلول انفرادی نگه داشته شده‌اند و مشارکت در هرگونه اقدام خشونت آمیزی را انکار کرده‌اند. اما گفته‌اند که قاضی مقیسه در دادگاه های چند دقیقه‌ای و بدون حضور وکیل مدافع آنها را به اعدام محکوم کرده‌است.

هیچ نظری موجود نیست: