۱۳۹۴ مرداد ۲۳, جمعه

فردی که ۱۰ سال پیش یک کارگر عادی بوده اکنون ۱۰ هزار میلیارد ثروت دارد

موید حسینی نصر  نماینده مجلس شورای اسلامی طی مطلبی از عملکرد نهادهای نظارتی و افزایش اختلاف طبقاتی در کشور انتقاد کرد.
من سه نفررا می‌شناسم که هر سه‌نفرشان در چهار، پنج سال اخیر دچار جهش نامتعارف سرمایه‌ای شده‌اند. یکی از آن‌ها ۵۰۰ میلیارد تومان در عرض سه یا چهار ماه در اثر تفاوت قیمت ارز و رانتی که در اختیار وی بوده، سود کرده است، دیگری که در کار انتقال ارز و صادرات نفت بصورت شرایطی به بهانه تحریم بوده و نفر سوم هم «ج- الف»بود که دستگیر شد.
در حوزه  انتخابیه من افراد آبرومند، شرافتمند، بازنشسته، پیرزن، پیرمرد و جوان‌هایی هستند که با حالت تضرع می‌گویند اگر هر کدام از ما ۵ میلیون تومان داشته باشیم می توانیم وسیله‌ای برای امرار معاش تهیه و با آن کار کنیم و می‌توانیم پول رهن خانه و فرستادن دخترمان به خانه بخت را تهیه کنیم. عده‌ای برای ۵ میلیون مانده‌اند و در مقابل عده‌ای در ۶ سال گذشته صاحب ثروتی شده‌اند که پیرو آن براحتی از صد‌ها میلیارد صحبت می‌کنند. این فاصله ایجاد شده یک ضعف بوده، برای مجلس یک ضعف بوده، برای نهاد‌های نظارتی یک ضعف بوده و برای هرکسی که در نظام مسوول است ضعف محسوب می‌شود.

در حال حاضر راجع به دکل‌های نفتی، راجع به خرید‌های خارجی، راجع به مسایلی که در دخانیات وجود دارد، راجع به مسایلی که در حوزه واردات خودرو هست، راجع به بحث جنگل داری، کسانی که درختان را تعمدی آتش می‌زنندزینه‌هایی که در پی این فروش بی سابقه نفت انجام شده 
معلوم است این وسط عده‌ای خلاف قانون عمل کرده‌اند، مصداقش فاصله طبقاتی و ثروت‌های بادآورده‌ای است که به آسانی پنهان نمی‌شود. یعنی فردی که ۱۰ سال پیش یک کارگر عادی بوده هم اکنون ۱۰ هزار میلیارد ثروت دارد که باید چگونگی بدست آوردن آن مشخص شود. باید مشخص شود از کدام کانال قانونی این پول‌ها را آورده است. 
 آیا بیکاری، تنگدستی و با مشکل مواجه شدن ۶۰ درصد صنایع کشور،
 

هیچ نظری موجود نیست: