۱۳۹۴ مرداد ۲۳, جمعه

صد هزار دانش آموز سیستان و بلوچستان از نبود معلم رنج می برند
صد هزار دانش آموز سیستان و بلوچستان از نبود معلم رنج می برند

صد هزار دانش آموز سیستان و بلوچستان از نبود معلم رنج می برند

 استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ هزار دانش‌آموز از نبود معلم رنج می‌برند که در آخرین رایزنی ها مجوز برای جذب نیرو حتی به صورت خرید خدمت و استفاده از بازنشستگان را اخذ کردیم.

علی‌اوسط هاشمی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سال گذشته پروژه‌های عمرانی در اولویت قرار داشت، افزود: امسال موضوعات فرهنگی و اجتماعی در اولویت کار مسئولان قرار دارد.
استاندار با مهم دانستن موضوعات فرهنگی و اجتماعی،افزود: در همین راستا باید به بحث سوادآموزی و زدودن حاشیه‌ نشینی توجه ویژه داشت.
هاشمی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۱۰۰ هزار دانش‌آموز از نبود معلم رنج می‌برند، تصریح کرد: در آخرین رایزنی با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور مجوز برای جذب نیرو حتی به صورت خرید خدمت و استفاده از بازنشستگان را اخذ کردیم.
استاندار با اشاره به اینکه برطرف کردن مشکل بازماندگان از تحصیل در اولویت کاری مسئولان قرار دارد،گفت: نباید هیچ دانش‌آموزی بخاطر نداشتن حق سرویس از تحصیل باز بماند.
وی با اشاره به اینکه برطرف کردن مشکلات حاشیه‌نشینی در شهرستان‌های چابهار، کنارک و زاهدان و توجه به مباحث بهداشت، درمان و آموزش این مناطق در اولویت قرار دارد،تصریح کرد: راهکارهای لازم جهت برطرف کردن معضل حاشیه نشینی اندیشیده شده است.
استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بیشترین کلاس درس در سال ۹۳ در مناطق حاشیه‌نشین شهرهای چابهار و زاهدان راه‌اندازی شده است،خاطرنشان کرد: همچنین در سال جاری وزیر ورزش و جوانان و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری میهمان سیستان و بلوچستان خواهند بود تا مشکلات این حوزه‌ها را نیز برطرف کنند.
وی خاطرنشان کرد: اگر معتقدیم که سال گذشته رویکرد شتاب بخشی در سواد آموزی و داشتن استانی عاری از بیسوادی را مدنظر قرار داده ایم باید در برنامه ریزی های صورت گرفته از سوی سازمان های متولی مشخص شود درهر دوره به چه میزان از این موفقیت دست یافته ایم.
وی ادامه داد: با توجه به نگاه ملی و منطقه ای به رفع این مشکل در سیستان و بلوچستان باید با اتخاذ موضع فعال در این زمینه بستر تحقق این هدف را بیش از گذشته در استان فراهم کنیم.
هاشمی ادامه داد: همدلی و همزبانی با توجه با تاکید مقام معظم رهبری از طریق افزایش نقش مردم در جامعه محقق شدنی است لذا در زمینه انسان محوری بیشترین نقش را معلمان ایفا می کنند.
وی گفت: در سال تحصیلی 94-95 با توجه به نیاز مردم مختلف استان به بهره مندی از تمام دروس به ویژه دروس پایه و نقش تعیین کننده آنها در رشد جامعه باید تدریس این دروس در نقاط مختلف جمعیتی استان شکل گیرد.
استاندار شرط پیشرفت برتر هر کشور در عرصه جهانی را منوط به نقش معلم دانست و تاکید کرد: درخشش بیشتر دانش آموزان استان در کنکور سراسری و حضور آنان در دانشگاه های معتبر کشور نشان از تلاش معلمان و شکوفایی بیش از پیش استعدادهای مختلف آموزشی استان دارد.

هیچ نظری موجود نیست: