۱۳۹۴ شهریور ۲۷, جمعه

فراخوان گزارشگران: به افکار عمومی جهانیان, به اتحادیه ها و سندیکاهای کارگری, به نهادهای دمکراتیک و مدافع حقوق بشر و حامی زندانیان سیاسی - لیست جدید - موج اعتراضی فعالین سیاسی اجتماعی, نهادها و رسانه ها!


شاهرخ زمانی فعال کارگری دربند در زندان رجائی شهر درگذشت. علت مرگ او سکته مغزی عنوان شده است حال انکه مرگ زندانیان سیاسی و فعالان کارگری در زندان های جمهوری اسلامی از جمله اتفاقات مکرر می باشد. علت مرگ مشکوک افشین اسانلو در سال 2013  حمله قلبی اعلام شد. در همان ایام کارگر جوشکاری جمیل سویدی در زندان اهواز به قتل رسید و هم اکنون گفته می شود که شاهرخ زمانی فعال کارگری شناخته شده دچار سکته مغزی شده است. روند این وقایع برای ما فعالین سیاسی و اجتماعی اما هیچ تردیدی باقی نگذاشته است که جمهوری اسلامی عامل اصلی مرگ تدریجی آنهاست.حکومتی که برای فعالان کارگری دربند و زندانیان سیاسی هیچگونه حقی را برسمیت نمی شناسد و بی توجه به اعتراضات گسترده جهانیان و اتحادیه ها و سندیکاهای متشکل بین المللی است, میتواند سناریو مرگ و نابودی مخالفان خود را در زندانها طراحی کرده و به مرحله اجرا بگذارد.
مرگ تدریجی فعالان کارگری و زندانیان سیاسی در زندانها  و بی حقوقی مطلق انها در جمهوری اسلامی  از سوی ما فعالان سیاسی و فرهنگی بارها مورد اعتراض قرار گرفته و افکار عمومی را مخاطب قرار داده است. شاهرخ زمانی  در سال 1390 دستگیر و تا لحظه مرگ خود تحت فشار مسئولان زندانهای متعدد کشور قرار گرفته بود و بارها به زندانهای دیگر تبعید شده بود.
ما فعالان سیاسی و اجتماعی جمهوری اسلامی را مسئول مستقیم مرگ فعالان کارگری همانند افشین اسانلو و شاهرخ زمانی  و جمیل سویدی میدانیم.
ما  نهادهای حساس به مبارزات کارگران و مدافع حقوق دمکراتیک و منزلت انسانی را مخاطب قرار داده و خواستار اعتراض گسترده همگانی به حکومت جمهوری اسلامی و رفتار ضد انسانی آنها در قبال زندانیان سیاسی و فعالان کارگری در بند می باشیم.
برای آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی عقیدتی و فعالان کارگری همصدا و همبسته باشیم.

آدرس برای پشتیبانی
گزارشگران

هیچ نظری موجود نیست: