۱۳۹۴ آبان ۲۲, جمعه

یک فلسطینی در یورش لباس‌ شخصی‌های اسرائیلی به یک بیمارستان کشته شد


Image copyrightAl Ahli Hospital
Image captionدوربین مداربسته بیمارستان تصاویری از یورش را ضبط کرده است
به گفته مقامات فلسطینی، نیروهای مخفی امنیتی اسرائیل به بیمارستانی در کرانه باختری رود اردن حمله کرده و یک فلسطینی را کشته و یک مظنون را با خود برده‌اند.
بر اساس گزارش‌ها حدود ۳۰ نفر که ریش مصنوعی داشتند وارد بیمارستانی در الخلیل شدند.یک نفر از آنها هم خود را به جای یک زن حامله جا زده و بر روی صندلی چرخدار نشسته بود.
تصاویر دوربینه‌ای مدار بسته بیمارستان نشان می‌دهد که افرادی که خود را عرب-اسرائیلی جا زده بودند، حدود ساعت دو صبح به وقت گرینویچ (۱۲ نوامبر) وارد سالن بیمارستان می‌شوند. سپس آنها اسلحه‌های خود را به سوی کارکنان بیمارستان گرفته و ظاهرا آنها را تهدید می‌کنند تا دور بشوند.
این افراد سپس یک فرد را که مظنون به دست داشتن در یک حمله با چاقو بوده با خود بردند و یکی از بستگان نزدیک این فرد را هم کشتند.
در خشونت‌های حدود یک ماه و نیم اخیر ۱۰ اسرائیلی و دست کم ۶۷ فلسطینی کشته شده‌اند. اسرائیل می‌گوید بیش از نیمی از این فلسطینی‌ها قصد داشته‌اند با چاقو به ماموران یا غیرنظامیان اسرائیلی حمله کنند.
افزایش تنش‌ها بین دو طرف در ماه سپتامبر و پس از آن صورت گرفت که شایعاتی پخش شد مبنی بر اینکه اسرائیل در نظر دارد برخی از محدودیت‌های یهودیان برای بازدید از منطقه‌ "حرم شریف" را لغو کنند. این منطقه برای مسلمانان و یهودیان از اهمیت زیادی برخوردار است.
تاکنون عرف بر این بوده است که مسلمانان در این محل عبادت می‌کنند و یهودیان اگرچه اجازه بازدید از آن را دارند اما نمی‌توانند در آنجا عبادت کنند.

هیچ نظری موجود نیست: