۱۳۹۵ آذر ۲۰, شنبه

اخراج یک شهروند بهایی از دانشگاه بجنورد

19 آذر 1395 - 
«منا هوشمند، شهروند بهایی پس از یک ماه تحصیل در دانشگاه بجنورد، اخراج شد. منا هوشمند دانشجوی بهایی ورودی سال ۹۵ با گذشت یک‌ماه از تحصیل در رشته معماری دانشگاه هنر و معماری بجنورد در ۲۸ مهر‌ماه به دلیل دیانت بهایی از این دانشگاه اخراج شد. مسولان دانشگاه از وی خواسته‌اند تا فرمی را امضا کند که در آن از جامعه بهایی و ارتباط با افراد بهایی اعلام برائت کند تا بتواند در دانشگاه ادامه تحصیل بدهد.
گفتنی است مسئولان دانشگاه تلاش کرده‌اند کارت دانشجویی این دانشجوی بهایی را برای نبود هیچ مدرکی مبنی بر تحصیل وی در دانشگاه بجنورد، ضبط کنند که موفق نشده‌اند.
پدر این شهروند بهایی با نوشتن نامه‌ای به دفتر نهاد رهبری در دانشگاه بجنورد خواستار رسیدگی به وضعیت فرزندش شده است که بعد از مدتی برای پیگیری نتیجه نامه با آنجا تماس می‌گیرد که مسئول دفتر به وی می‌گوید اصلا چه کسی به شما اجازه داده وارد دانشگاه شوید، شما پیرو فرقه ضاله هستید که برساخته انگلیس با هدف ضربه به اسلام است و مسلم است فرزندتان نمی‌تواند با دیگران در دانشگاه بنشیند.
محرومیت از تحصیل بهاییان در دانشگاه‌های ایران با استناد به مصوبه‌ ششم اسفندماه سال ۱۳۶۹ “شورای عالی انقلاب فرهنگی” صورت می‌گیرد که بهاییان را علاوه بر محرومیت از اشتغال در اماکن دولتی، از تحصیلات دانشگاهی نیز محروم می‌کند.»

هیچ نظری موجود نیست: