۱۳۹۵ شهریور ۲۸, یکشنبه

بر اثر انفجار در محله "چلسی" نیویورک دستکم ۲۹ نفر مجروح شده‌اند.

انفجار در نیویورک دستکم ۲۹ مجروح برجای گذاشته است



 
نیویورکی‌های شاهد واقعه عکس‌های متعددی از محل این انفجار در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند

بر اساس تازه‌ترین گزارشها از نیویورک، دستکم ۲۹ نفر بر اثر انفجاری در این شهر مجروح شده‌اند.
این انفجار در محله "چلسی" این شهر رخ داده است.
هنوز در خصوص آنچه که منجر به این انفجار شده، گزارشی منتشر نشده است.
بیل د بلاسیو، شهردار نیویورک، گفته است که این انفجار "عمدی" بوده اما تاکید کرده است که هنوز ارتباط مشخصی با یک اقدام تروریستی وجود ندارد.
این انفجار تنها ساعتی پس از آن روی داد که در نیوجرسی (ایالت همسایه نیویورک) هم روز (شنبه ۱۷ سپتامبر) یک انفجار در نزدیکی محل برگزاری یک مسابقه دو خیریه، به تعطیل شدن این رویداد انجامید. در جریان آن انفجار به کسی آسیبی نرسید.
در همین رابطه شهردار نیویورک گفته است که شواهدی مبنی بر ارتباط انفجار نیویورک با حادثه بمب دست‌ساز در نیو جرسی که ساعاتی پیشتر گزارش شده بود، نیست.


به گفته مقامات جراحات آسیب دیدگان انفجار نیویورک خطرناک نیست اما مجروحیت یکی از این مجروحان شدید است.
شاهدان صدای این انفجار را "کر کننده" توصیف کرده‌اند.
به گفته جیمز اونیل، کمیسر پلیس، نیروهای پلیس در حال بررسی احتمال یه عامل انفجاری دیگر در نزدیکی محل انفجار هستند.
گزارش شده است که نیروهای اعزام شده به منطقه، وسیله‌ای را که به گفته رسانه‌های آمریکایی "زودپزی است با تعدادی سیم متصل با آن"، پیدا کرده‌اند.
ببینید‌: آلبوم عکسمحله چلسی در منهتن نیویورک یکی از اصلی‌ترین نقاط تفریحی در شب‌های آخر هفته است و این انفجار که تنها چند روز بعد از پانزدهمین سالگرد حملات یازدهم سپتامبر در این شهر روی داده، می‌تواند اضطراب و وحشت فراوانی برای نیویورکی‌ها پدید آورد.
رسانه‌های آمریکایی از حضور پرتعداد نیروهای پلیس، واحد ضدتروریست، اف.بی.آی و واحدهای خنثی‌سازی بمب و همچنین پرواز هلی‌کوپترها بر فراز محل انفجار خبر می‌دهند.

گزارش‌های اولیه حاکی از آنند که انفجار در داخل یک سطل زباله در کنار خیابان روی داده اما هنوز پلیس و سازمان آتش نشانی نیویورک در مورد جزئیات دقیق و علت وقوع این انفجار گزارش رسمی منتشر نکرده‌اند.
آن طور که سازمان آتش‌نشانی نیویورک تایید کرده این انفجار بر اثر نشت گاز نبوده و ناشی از یک شیی حاوی مواد منفجره بوده که هنوز ماهیت آن کاملا مشخص نشده است.
پلیس نیویورک که امروز رئیس جدید آن آغاز به کار کرده، سطح هشدار امنیتی در این پرجمعیت‌ترین شهر آمریکا را افزایش داده و گفته شده پلیس امنیتی در نقاط مختلف نیویورک مستقر شده است.
نیویورک در آستانه برگزاری اجلاس عمومی سازمان ملل متحد قرار دارد و باید در چند روز آینده میزبان رهبران کشورهای جهان باشد. باراک اوباما هم روز یکشنبه به این شهر سفر خواهد کرد.

این سطل زباله‌ای است که گزارش شده انفجار در داخل آن روی داده
 
 
بر اثر انفجار در محله "چلسی" نیویورک دستکم ۲۹ نفر مجروح شده‌اند. بیل د بلاسیو، شهردار نیویورک، گفته است که این انفجار "عمدی" بوده اما تاکید کرده است که هنوز ارتباط مشخصی با یک اقدام تروریستی وجود ندارد. محله چلسی در منهتن نیویورک یکی از اصلی‌ترین نقاط تفریحی در شب‌های آخر هفته است و این انفجار که تنها چند روز بعد از پانزدهمین سالگرد حملات یازدهم سپتامبر در این شهر روی داده، می‌تواند اضطراب و وحشت فراوانی برای نیویورکی‌ها پدید آورد. نیویورک در آستانه برگزاری اجلاس عمومی سازمان ملل متحد قرار دارد و باید در چند روز آینده میزبان رهبران کشورهای جهان باشد. باراک اوباما هم روز یکشنبه به این شهر سفر خواهد کرد.

Image copyright Getty
Image copyright Getty
Image copyright Getty
Image copyright Getty
Image copyright Getty
Image copyright Getty
Image copyright Getty
Image copyright Getty
Image copyright Getty
P

هیچ نظری موجود نیست: