۱۳۹۲ مهر ۲۳, سه‌شنبه

تجمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان در اعتراض به ابهام در مرگ یک دانشجوی دختر در این دانشگاه

hamedanolompezeshki
تعدادی از داشجویان کُرد دانشگاه علوم پزشکی همدان نسبت به نحوه مرگ “سحر چوینی” دختر داتشجوی کُرد این دانشگاه ابهماتی دارند و خواستار رفع این ابهامات از سوی مسئولان دانشگاه هستند.
بنا به گزارش هایی که از دانشگاه علوم پزشکی همدان در اختیار پایگاه خبری روز، ان ان اس روژ، قرار گرفته،  شنبه بیستم مهرماه  شماری از دانشجویان کُرد و غیر کُرد این دانشگاه با برگزاری تجمع از مسئولان دانشگاه خواستند درباره چگونگی مرگ این دختر دانشجوی کُرد توضیح بدهند.
دانشجویان کُرد می گویند سوء ظن هایی نسبت به مرگ این دختر دانشجو دارند و نحوه خودکشی او را دور از ذهن می دانند.
یکی از شرکت کنندگان در این تجمع به ان ان اس روژ گفت که سحر هیچ مشکلی نداشت و باور اینکه او خودکشی کرده است بسیار سخت است. وی افزود: “حتی بیشتر اینگونه به نظر می رسد که او را خفه کرده باشند.”
او گفت که دانشجویان شرکت کننده در تجمع امروز از مسئولان دانشگاه پزشکی همدان خواستار انجام تحقیقات مبسوط و اعلام حقایق در مورد مرگ این این دانشجو شدند. اما به گفته وی مسئولان دانشگاه پاسخ قانع کننده ای به این درخواست نداده اند.
به گفته این دانشجو، در گزارش پزشکی قانونی هم نسبت به مرگ سحر آمده است که او ابتدا دچار ضربه مغزی شده و سپس به علت خفگی مرده است. به گفته او این مساله خود شبهات در مورد مرگ این دختر دانشجو را بیشتر کرده است.
رئیس دانشگاه پزشکی همدان به محل تجمع رفته و با تجمع کنندگان صحبت کرده است اما وی هیچ قولی در رابطه با درخواست دانشجویان به آنان نداده است.
دانشجویان کُرد اعلام کرده اند که روز دوشنبه نیز به همین منظور تجمع دیگری در مقابل ساختمان ریاست دانشگاه علوم پزشکی برگزار خواهند کرد.
شامگاه هجدهم مهرماه جنازه سحر چوینی، دختر دانشجوی کُرد، در اتاقش در خوابگاه دانشگاه علوم پزشکی همدان در حالت حلق آویز پیدا شد.
وی اهل مریوان و دانشجوی ترم دوم رشته پرستاری بود.
در همین رابطه ایسنا گزارش داد که معاون دانشجویی وزارت بهداشت ضمن ارسال پیام تسلیتی، از بررسی علت مرگ این دانشجو خبر داد و افزود: نمونه‌های سم شناسی طی دو هفته آینده آماده و نتایج نهایی از طریق مراجع ذیربط اعلام می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست: