۱۳۹۲ آبان ۵, یکشنبه

اسنادی از پذيرش خارج از ضوابط محمدهادی زاهدی، فرزند محمدمهدی زاهدی، وزير سابق علوم، تحقيقات و فناوری در دانشگاه

بسمه تعالی ۱۹/۶/۹۲
موضوع: پذيرش خارج از ضوابط آقای محمدهادی زاهدی (فرزند وزير سابق علوم، تحقيقات و فناوری) در دوره دکتری گروه مهندسی کامپيوتر دانشگاه اصفهان و انتقال غير قانونی ايشان به دانشگاه فردوسی مشهد در سال ۱۳۸۶
با سلام، باطلاع می رساند که آقای محمد هادی زاهدی به شماره شناسنامه ۸۷۲ صادره از کرمان، متولد ۲۹/۱۰/۱۳۶۰ فرزند آقای محمد مهدی زاهدی به شماره شناسنامه ۴۸۹ صادره از کرمان (وزير سابق وزارت علوم، تحقيقات و فناوری) طی نامه شماره ۶۹۰۹ مورخ ۶/۳/۱۳۸۶ بعنوان متقاضی شرايط بدون آزمون از طريق آيين نامه استعدادهای درخشان به گروه کامپيوتر دانشگاه اصفهان جهت انجام مصاحبه معرفی شد (مدرک پيوست شماره ۱).
راس ساعت ۸ صبح چهارشنبه مورخ ۹/۳/۱۳۸۶ از ايشان و سه نفر متقاضی ديگر توسط اعضاء کميته تحصيلات تکميلی گروه کامپيوتر و با حضور استاد ناظر، مصاحبه به عمل آمد و پس از بررسی مدارک و جمع معدل نمرات داده شده توسط کميته، با توجه به عدم کسب حد نصاب قبولی، هيچکدام از متقاضيان مورد پذيرش واقع نشدند. نتيجه جلسه مصاحبه که توسط مدير گروه وقت، معاون تحصيلات تکميلی گروه وقت و استاد صورتجلسه شده است به پيوست می باشد. (تصوير مدرک پيوست شماره ۲).
علی رغم عدم پذيرش علمی ايشان توسط گروه کامپيوتر، معاونت آموزشی و تحصيلات تکميلی دانشگاه، آقای محمد هادی زاهدی را پذيرش نموده و در نامه شماره ۱۴۵۱ مورخ ۲۷/۶/۸۶، مدير کل امور آموزشی دانشگاه، ثبت نام نامبرده در مقطع دکتری رشته کامپيوتر دانشگاه اصفهان را اعلام نموده است. (تصوير مدرک پيوست شماره ۳). پذيرش نامبرده با شماره دانشجوئی ۸۶۰۴۱۱۷۰۲ در آموزش دانشگاه اصفهان ثبت شد. اين در حالی است که پذيرش نامبرده هرگز به گروه کامپيوتر اعلام نشد.
همزمان (همان تاريخ ۲۷/۶/۸۶) آقای محمد هادی زاهدی فرم عدم اشتغال به کار در موسسات دولتی و وابسته به آن (فرم شماره ۱۰۱) را امضاء و به اداره کل امور آموزشی تسليم نموده است.
همزمان (همان تاريخ ۲۷/۶/۸۶) آقای محمد هادی زاهدی طی يک نامه درخواست انتقال به دانشگاه فردوسی مشهد را داشته است. (تصوير مدرک پيوست شماره ۴).
درخواست نامبرده در تاريخ ۷/۷/۸۶ در کميسيون موارد خاص دانشگاه اصفهان مطرح و در کمال ناباوری و در يک اقدام خلاف ديگر با آيين نامه های معتبر برای دوره های تحصيلات تکميلی در سال ۸۶ – که در آن انتقال دانشجويان در بدو ورود بکلی منع شده است – با انتقال نامبرده موافقت می شود (ظهر مدرک شماره ۴) و در  تاريخ ۶/۸/۸۶ طی نامه شماره ۶۳۰۴/۸۶/الف که درخواستی از طرف مدير کل امور آموزشی وقت به سرپرست مرکز محاسبات دانشگاه بوده است، نام دانشجوی انتقالی به شماره  ۸۶۰۴۱۱۷۰۲ از ليست دانشجويان دانشگاه اصفهان حذف می گردد. در اين نامه مدير کل امور آموزشی دانشگاه به انتقال دائم آقای محمد هادی زاهدی به دانشگاه فردوسی مشهد اشاره دارد (تصوير مدرک شماره ۵).
پذيرش و انتقال دائم دانشجوی فوق الذکر هرگز به گروه کامپيوتر دانشگااه اصفهان اعلام نشد و پنهان نگاهداشته شد. تا اينکه در ليست دانشجويان دکتری گروه مهندسی کامپيوتر توسط پايگاه اطلاع رسانی دانشگاه در وبگاه دانشگاه حدود ۲ سال بعد منتشر شد و بدون توجه به انتقال دائم آقای محمد هادی زاهدی نام ايشان بعنوان دانشجوی شاغل به تحصيل در دانشگاه اصفهان در رديف ۱۵ آورده شد که پرونده ايشان با شماره ۹۰۵۵۰ در اداره فارغ التحصيلان – بخش پرونده راکد – ضبط شده است و مراتب فوق طی بررسی اين پرونده کشف گرديد.
گروه کامپيوتر نسبت به اين اقدامات انجام شده توسط هيئت رئيسه و آموزش کل دانشگاه اعتراض نمود و درخواست جلسه ای با رياست دانشگاه جهت بررسی اين موضوع داده شد. اين جلسه در زمستان ۱۳۸۸ برگزار شد. لکن در اين جلسه شخص رئيس دانشگاه – آقای دکتر رامشت – در جلسه حاضر نشد. اين جلسه با حضور قائم مقام دانشگاه و همچنين معاون آموزشی و تحصيلات تکميلی که در زمان وقوع اين اقدامات در مصدر کار بود، تشکيل شد. در اين جلسه توضيح قابل قبولی در خصوص پذيرش – با وجود مردود شدن ايشان در مصاحبه – و انتقال دائم – برخلاف آيين نامه – به اعضاء هيئت علمی و مديريت گروه کامپيوتر ارائه نشد. احتمال اقدام توسط مراجع دولتی داده نمی شد و همچنين بخاطر عدم سوء استفاده جرايد خارجی عليه جمهوری اسلامی افشاگری مطبوعاتی نشد. صورتجلسات مذاکرات و نامه نگاری ها در اين خصوص – که در سال ۱۳۸۸ بصورت الکترونيکی در سيستم اتوماسيون دانشگاه نوشته شده بوده است – اکنون از مدارک بايگانی اتوماسيون دانشگاه از دسترسی خارج (و احتمالا امحاء) شده اند. والسلام.
عضو هيئت علمی مطلع
منبع:پژواک ایران

هیچ نظری موجود نیست: