۱۳۹۲ آبان ۴, شنبه

دادستان عمومی زاهدان: ۱۶ نفر در پاسخ به درگیری‌های سراوان اعدام شدند



به گفته دادستان عمومی وانقلاب زاهدان "این افراد وابسته به گروهک جیش العدل، انصار و سایر گروههای شرارت بودند"
محمد مرزیه، دادستان عمومی و انقلاب زاهدان از اعدام ۱۶ نفر در پاسخ به درگیری مسلحانه شب گذشته (جمعه ۳ آبان- ۲۵ اکتبر) در منطقه مرزی شهرستان سراوان در جنوب شرقی استان سیستان و بلوچستان خبر داد.
براساس گزارش های دریافتی در جریان درگیری های شب گذشته ۱۴ مرزبان نیروی انتظامی کشته شده و ۷ نفر دیگر هم مجروح شدند.
دادستان عمومی و انقلاب زاهدان در مورد اعدام های امروز صبح گفته است: "این اعدام در پاسخ به اقدام شب گذشته آنها بود. قبلا به آنها اعلام کرده بودیم که اگر اقدام کنند قطعا پاسخش را خواهند گرفت و اعدام های صبح امروز تنها یکی از پاسخ های ما به آنها بود."
آقای مرزیه گفت: "این تعداد از افراد شرور که پیش از این حکم اعدام آنها در مراجع عالی قضایی به تایید رسیده بود بنا بر دلایلی اجرای حکم آنها به تعویق افتاده بود که صبح امروز به مرحله اجرا گذاشته شد."
به گفته دادستان عمومی وانقلاب زاهدان "این افراد وابسته به گروهک جیش العدل، انصار و سایر گروه‌های شرارت بودند."
پیشتر یکی از اعضای شورای تامین امنیت سیستان و بلوچستان به ایرنا گفته بود که در مورد هویت افرادی که با مرزبانان نیروی انتظامی درگیر شدند هنوز نمی‌توان اظهار نظر قطعی کرد.
در حالی که علی عبداللهی، معاون امنیتی، انتظامی وزارت کشور از به گروگان گرفته شدن سه سرباز مرزبان در جریان این درگیری ها خبر داده و گفت که تلاش برای آزادی آنها در حال انجام است، حاتم ناروئی، استاندار و رئیس شورای تامین استان سیستان و بلوچستان ربودن شدن تعدادی از مرزبانان را کذب محض دانسته است.
آقای عبداللهی با اشاره به موافقتنامه امنیتی بین ایران و پاکستان خواستار "جدیت بیشتر طرف پاکستانی برای کنترل مرزها در مبارزه با تروریسم شد."

هیچ نظری موجود نیست: