۱۳۹۳ آذر ۳, دوشنبه

فاطمه ناظری جهرمی (مادر خوشبویی) از میان ما رفت

فاطمه ناظری جهرمی (مادر خوشبویی) از میان ما رفت

Fateme_Nazeri2
Fateme_Nazeri2
از آخرین لحظه ها گفتی
از لحظه های درد و انتظار بگو                                              
رسا تر از رعد و باران
از روزهای رعب و عصیان گفتی
از رشادت و مقاومت بگو
از زنان از مادران از مادران گفتی
اما ازخودت نگفتی مادر
وقتی که پیکر ظریفت
شمع آجین شلاق دژخیمان بود
از لحظه وداع تلخ گفتی
چگونه بباورانم قلبم را
که دیگر هیچ نخواهی گفت
ای سربلند عاشق، ای زن، ای مادر

فاطمه ناظری جهرمی (مادر خوشبویی) از میان ما رفت
در مقابله با رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی، زنان همواره نقشی محوری و تاثیر گذار را ایفا نموده اند؛ به ویژه در زندانهای دهه 60 زنان و مادران فراوانی را می توان بر شمرد که دلاورانه مقاومت و ایستادگی را به ما می آموزند. زنان مبارزی که علاوه بر شکنجه و داغ و درفش مرسوم در زندانهای جمهوری اسلامی باید متحمل آزار و شکنجه و اعدام فرزندان خود می بودند. لحظه وداع و یا خبر اعدام فرزند و فرزندان سخت ترین و دردآورترین لحظات عمر یک مادر می تواند باشد.
Gholamali_Sirous_Sasan
فاطمه ناظری جهرمی (مادر خوشبویی)  زندانی سیاسی دهه 60 نمونه ای از آن زنان مبارز و مقاومی بود که بخاطر آزادی و عدالت اجتماعی به زندان افتاد. زنی زحمتکش که به جرم تربیت فرزندان مبارز به مدت چهار سال و نیم اسیر زندانهای رژیم جمهوری اسلامی بود و خود شاهد و ناظر اعدام و کشته شدن فرزندان جانفشانش غلام، سیروس، ساسان خوشبویی و عروس گرامی اش اعظم صیادی بود همچنین اسارت فرزندانش سوسن، سعیده، سارا، سیروس و کوچکترین فرزندش سهراب را نظاره گربود. فاطمه ناظری جهرمی، زندان، شکنجه ی خود و همچنین اعدام عزیزانش را تاب آورد و قلب بزرگش، گرمی بخش زندگی بازماندگان کشتارهای مهیب و بی رحمانه رژیم جمهوری اسلامی بود.
با کمال تاسف مطلع شدیم این زن مقاوم، مادر عزیز و زندانی سیاسی سابق را در تاریخ نهم نوامبر 2014 از دست داده ایم گفتگوهای زندان ضمن گرامی داشت یاد و نام زندانی سیاسی سابق فاطمه ناظری جهرمی (مادر خوشبویی) همدردی و همبستگی خود را با خانواده خوشبویی اعلام می دارد.    
سرنگون باد کلیت رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی
زنده باد سوسیالیسم زنده باد آزادی
گفتگوهای زندان، 20.11.2014

هیچ نظری موجود نیست: