۱۳۹۴ مهر ۲۱, سه‌شنبه

سه اعدام در ملاء عام در کازرون، ۱۵ اعدام در بندرعباس، ارومیه و کرج

سه اعدام در ملاء عام در کازرون، ۱۵ اعدام در بندرعباس، ارومیه و کرج


 
ه

سه اعدام در ملاء عام در کازرون، ۱۵ اعدام در بندرعباس، ارومیه و کرج
حقوق بشر ایران، ۲۰ مهر ۱۳۹۴: طی روز جاری سه زندانی با اتهام محاربه در ملاء عام در کازرون اعدام شدند. همچنین یک زندانی با اتهام قتل عمد در زندان بندرعباس، ۸ زندانی دیگر با اتهامات مربوط به موادمخدر در زندان مرکزی ارومیه و ۶ زندانی با اتهامات مربوط به موادمخدر و تجاوز به عنف در «ندامتگاه مرکزی کرج» اعدام شدند.
بنابه گزارش دادگستری کل استان فارس، سه زندانی با نامهای «نریمان. ج»، «یاسر. ج» و «ناصر. پ» که در دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شده بودند صبح روز دوشنبه (۲۰ مهر ماه) در ملاء عام مردم کازرون اعدام شدند.
این منبع مدعی شده این سه زندانی به دلیل «شرکت در سرقتهای مسلحانه متعدد، قتل و قدرت نمایی با اسلحه» به اعدام محکوم شده بودند.
همچنین به گزارش دادگستری کل استان هرمزگان، روز یک‌شنبه ۱۹ مهر ماه یک زندانی با نام اختصاری «م. ت» ۴۷ ساله که با اتهام قتل عمد به قصاص نفس (اعدام) محکوم شده بود در محوطه زندان مرکزی بندرعباس از طریق چوبه دار اعدام شد. این زندانی از سال ۷۴ در زندان بسر می‌برد.
کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی (غیر رسمی) نیز طی گزارشی که به تایید سازمان حقوق بشر ایران رسیده است خبر از اعدام ۸ زندانی با اتهامات مربوط به موادمخدر در محوطه زندان مرکزی ارومیه داد.
این اعدام‌ها که در اولین ساعات بامداد روز دوشنبه ۲۰ مهر ماه صورت گرفته تا لحظه تنظیم این خبر از سوی رسانه‌های رسمی ایران اعلان نشده است.
در گزارشی دیگر که به تایید سازمان حقوق بشر ایران رسیده است، تارنمای حقوق بشری هرانا (غیر رسمی) خبر از اعدام ۶ زندانی در زندان ندامتگاه مرکزی کرج طی روز دوشنبه ۲۰ مهر ماه داد.  ۴ تن از این اعدام شدگان با اتهامات مربوط به موادمخدر و ۲ تن از ایشان به اتهام «تجاوز به عنف» به اعدام محکوم شده بودند.
اسامی اعدام شدگان عبارت است از: بهمن کریمی‌زاده، اکبر شفیعی، فرهاد داداشی، نادر صیفی و کیومرث و هادی محمدی.
این ۶ اعدام نیز تا لحظه تنظیم این خبر از سوی رسانه‌های رسمی ایران اعلان نشده است.

هیچ نظری موجود نیست: